۱ مهر ۱۳۹۵، ۸:۴۶
کد خبر: 82238904
T T
۰ نفر
مصرف بي رويه برق در برخي ادارات / لامپ ها و كولرها بي دليل روشن

شيراز - ايرنا - مديردفترمديريت مصرف و كاهش تلفات شركت توزيع نيروي برق استان فارس ضمن انتقاد از مصرف بي رويه برق در بسياري از اداره ها گفت : دربرخي از اداره ها ديده شده كه لامپ ها بدون دليل روشن نگه داشته يا از وسايل سرمايشي بي رويه استفاده مي شود كه اين امر مصرف انرژي را دوچندان مي كند.

به گزارش دريافتي ايرنا از روابط عمومي شركت توزيع برق فارس ، شاهرخ آزرم در جمع ائمه جماعات شركت هاي آب و برق استان فارس بيان داشت : بيش از73 درصد از مشتركين برق فارس در مناطق گرمسيري اين استان قرارگرفته اند كه اغلب بي رويه برق مصرف مي كنند .
آزرم، با اظهار اين مطلب در جمع ائمه جماعات شركت هاي آب و برق استان فارس بيان داشت: متوسط رشد مصرف ساليانه انرژي برق در جهان به مراتب كمتر از ايران مي باشدكه اين امر نشان از افزايش بي رويه مصرف برق در كشورمان دارد.
وي ادامه داد: در ايران بيشترين ميزان مصرف انرژي جهت امور خانگي ،كشاورزي و تجاري است كه اگرچه ارزش افزوده بالايي ندارند ،اما مصرفشان بسيار زياد است درحالي كه در كشورهاي پيشرفته عمده مصرف انرژي در بخش هاي داراي ارزش افزوده بالا مانند بخش صنعت است.
آزرم بيان كرد: در ساير كشورها از اهرم قيمتي به خوبي در جهت گرايش دادن مردم به استفاده درست از اين انرژي بهره گرفته شده است اما دركشور ما با توجه به شرايط آب و هوايي قيمت برق در بسياري از مناطق به صورت گرمسيري محاسبه مي شودكه به دليل پايين بودن بهاي انرژي در ايام گرم سال مصرف مشتركين بيش از حد است .
مدير دفترمديريت مصرف و كاهش تلفات شركت توزيع نيروي برق استان فارس بيان كرد: در صورت پيروي از اصول مديريت مصرف از جمله استفاده كردن از چراغ هاي داراي سنسوردر معابرو راه پله ها و يا تنظيم مناسب درجه سرماي كولرها مي توان تا حد بسياري مانع هدررفت بي رويه برق شد.
وي با بيان اينكه ائمه جماعات در ارائه توصيه هاي مديريت مصرف به شهروندان مي توانند نقش مهمي ايفا كنند، اضافه كرد: انتظارمي رود با استفاده از تريبون هاي نماز جمعه و جماعات بتوان فرهنگ صرفه جويي و مديريت بهينه انرژي را در جامعه نهادينه كرد.
اين مقام مسئول، در ادامه سخنان خود به موضوع مديريت مصرف و اقتصاد مقاومتي نيز اشاره كرد و بيان داشت: باتوجه به تاكيد ويژه از سوي رهبر معظم انقلاب بر مديريت مصرف بعنوان يكي از شاخص ترين معيارهاي اقتصاد مقاومتي و در قالب وظايف اين شركت در تامين برق مطمئن و پايدار براي مشتركين ، توجه به بحث مديريت مصرف در اولويت اصلي اقدامات اين شركت قرار گرفته است.
آزرم اظهارداشت: شركت توزيع نيروي برق استان فارس با برنامه ريزي و مديريت جهت نيل به اهداف كاهش پيك بار و با درنظر گرفتن مصرف 50 درصدي مشتركين كشاورزي از كل مصرف انرژي و تعداد سه درصدي اين مشتركين از تعداد كل مشتركين شركت، سمت و سوي اهم برنامه هاي مديريت مصرف خود را به سمت نصب و توسعه استفاده از لوازم اندازه گيري هوشمند، كنترل و نظارت بر عملكرد مصارف كشاورزي و عقد تفاهم نامه با مشتركين فوق قرار داده است.
مديردفترمديريت مصرف و كاهش تلفات شركت توزيع نيروي برق استان فارس گفت: در اين زمينه با 14 هزار 588 مشترك كشاورزي تفاهم نامه همكاري در كاهش پيك سال 95 مبادله شده كه تاكنون تاثير بسزايي در كنترل و كاهش پيك بار داشته است .
آزرم، به مثبت و اثربخش توصيف كردن تعامل دو سويه با بخش صنايع استان در جهت كاهش پيك و مديريت مصرف نيز اشاره كرد و بيان داشت: شركت توزيع نيروي برق استان فارس با تعامل مناسب با بخش صنعت و اجراي طرح هاي ذخيره عملياتي و تعطيلات و تعميرات صنايع موفق به جلب همكاري 620 مشترك، (حدود 78 درصد از كل مشتركين صنعتي مشمول) با تاثيرگذاري حدود 13 مگاواتي در كاهش پيك شده است.
مديردفترمديريت مصرف و كاهش تلفات شركت توزيع نيروي برق استان فارس بيان كرد:اين شركت با تاكيد بر موضوع توسعه فرهنگ بهينه سازي مصرف در اقشار جامعه نسبت به برگزاري همايش هاي مختلف آموزشي، آموزش چهره به چهره در بخش تجاري و خانگي ، اجراي طرح همياران برق در مدارس، استفاده از مقامات محلي ، ائمه جمعه و جماعات اقدام نموده كه اميدواريم ماحصل اين تلاش ها به كاهش پيك مصرف وبكارگيري راهكارهاي مديريت مصرف برق در سطح جامعه منجر شود.
تنظيم: نيكنام خشنودي - انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده
6113 / 1876