روحاني: ايران از فعاليت شركت‌هاي نروژي در حوزه انرژي و ساير بخش‌هاي اقتصادي خود استقبال مي‌كند/ راه‌حل نهايي پيچيدگي‌ها و مشكلات منطقه، مذاكره است

نيويورك- ايرنا- رييس‌ جمهوري اسلامي ايران بر ايجاد تحرك جديد در روابط و مناسبات تهران – اسلو در فضاي پسابرجام تأكيد كرد و گفت: برجام فرصت مناسبي را براي جبران عقب ماندگي ها در روابط دو كشور ايران و نروژ به واسطه تحريم‌هاي ظالمانه ايجاد كرده كه بايد از آن به خوبي استفاده كرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني روز چهارشنبه به وقت نيويورك و در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد ، در ديدار خانم «ارنا سولبرگ» نخست وزير نروژ با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود دو كشور براي ارتقاء همكاري‌هاي دوجانبه در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، گفت: جمهوري اسلامي ايران از همكاري و فعاليت شركت‌هاي نروژي در حوزه انرژي و ساير بخش‌هاي اقتصادي خود استقبال مي‌كند.
رييس‌ جمهوري تصريح كرد: امروز در فضاي پسابرجام بايد هر دو كشور براي توسعه و ايجاد تنوع در مناسبات و همكاري‌هاي خود به نفع دو ملت استفاده كنند.
روحاني همچنين بر توسعه روابط و همكاري‌هاي بانكي، علمي، فرهنگي و فناوري تهران – اسلو تأكيد كرد.
رييس‌ جمهوري در ادامه با تأكيد بر اينكه مشكلات منطقه نيازمند راه حل سياسي است، اظهار كرد: به‌رغم پيچيدگي‌ها و مشكلات موجود در منطقه، راه‌حل نهايي، اتخاذ رويكرد سياسي و مذاكره است و بدون ترديد اگر توافق سياسي حاصل شود مبارزه و بيرون راندن تروريست‌ها سريعتر و امكان‌پذيرتر خواهد بود.
روحاني تأكيد كرد: تهران و اسلو در مسايل منطقه‌اي مي‌توانند رايزني‌ها و همكاري‌هاي نزديكي با يكديگر داشته باشند و معتقديم اگر جامعه جهاني خواستار حل و فصل مسايل و مشكلات منطقه‌اي است، بايد به حاميان تروريست‌ها فشار وارد كند.
«ارنا سولبرگ» نخست‌وزير نروژ نيز در اين ديدار با تأكيد بر اراده كشورش بر توسعه و تعميق روابط با جمهوري اسلامي ايران، گفت: برجام گشايش جديدي ايجاد كرده و اكنون فرصت خوبي براي تعميق روابط دو كشور، بوجود آمده است و مصمم هستيم از اين فرصت نهايت استفاده را به عمل آوريم.
نخست وزير نروژ افزود: تهران و اسلو در زمينه صنايع و فناوري جديد ظرفيت زيادي براي همكاري دارند و اميدوارم پس از برجام شاهد تحولات خوبي در عرصه روابط همه جانبه دو كشور باشيم.
شبك**1983* 1917خبرنگار: مرتضي رنجبران**انشتار دهنده : سيد محمد باقر نوربخش