۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۱۳
کد خبر: 82238556
T T
۰ نفر
مهران مهیای اجرای سرشماری / آماده سازی 75 واحد اموزشی و مدرسه

ایلام - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار مهران گفت: آمار مبنای تمام برنامه ریزی های دولت در جهت توسعه اقتصادی و برنامه ریزی بودجه ای است و مسئولان این شهرستان خود را مهیای برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 95 كرده اند.

به گزارش ایرنا، حسین نظری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد سرشماری نفوس و مسكن این شهرستان اظهار كرد: داشتن آمار صحیح، دقیق و به روز با توجه به تغییرات محسوس در تمامی حوزه ها بسیار مهم است.
وی با اشاره به اهمیت ویژه آمار در برنامه‌ریزی های آینده دولت افزود: با داشتن آمار دقیق و شفاف می‌توان گام های دقیق‌تر و مؤثرتری را برای توسعه كشور و به تبع آن در شهرستان ها برداشت.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار مهران تصریح كرد: لازمه برنامه ریزی جامع و تصمیم سازی موثر و كارآمد، داشتن آمار و اطلاعات صحیح و دقیق است و تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله كشور در گرو همكاری مردم و دقت عمل مسئولان در تهیه آمار و اطلاعات درست است.
نظری یادآور شد: سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال جاری از تاریخ سه لغایت 25 مهر ماه به صورت ثبت اینترنتی توسط شهروندان و از تاریخ 25 مهرماه لغایت 25 آبانماه به صورت حضوری توسط ماموران سرشماری انجام می گیرد.

*** آماده سازی 75 واحد آموزشی در مهران
مدیر آموزش و پرورش مهران گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی 75 واحد آموزشی و مدرسه در مقاطع مختلف آماده پذیرش دانش آموزان این شهرستان است.
راشد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت توجه به آماده سازی مدارس افزود: پروژه مهر 95 هر ساله در ماه شهریور آغاز و با توجه به نیازهای هر مدرسه و برآوردهای انجام شده زمینه فراهم كردن محیطی مناسب برای شروع سال تحصیلی دانش آموزان صورت گرفته است.
وی اظهار كرد: سازماندهی نیروی انسانی ، دبیران و آموزگاران یكی از مهم ترین اقدامات در اجرای پروژه مهر 95 شهرستان مهران بوده است.
مدیر آموزش و پرورش مهران ادامه داد: نصب سیستم گرمایش استاندارد واحدهای آموزشی از دیگر فعالیت های مهم در اجرای پروژه مهر 95 در این شهرستان بود.
هاشمی تصریح كرد: اولین روز از آغاز سال تحصیلی در مدارس می توانند تاثیر بسزایی در روحیه دانش آموزان برای شروع یك سال تحصیلی داشته باشد و با فراهم كردن امكانات مورد نیاز در مدارس می تواند در جهت پرورش استعدادهای دانش آموزان بسیار حائز اهمیت باشد.
مدیر آموزش و پرورش مهران یادآوری كرد: بیش از پنج هزار دانش آموز امسال در پایه های مختلف تحصیلی در این شهرستان راهی مدارس می شوند .
شهرستان 25 هزار نفری مهران در 85 كیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
خبرنگار: حسن عسگری ** دبیر: شهریار حیدری فر
7170/6034