۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82238017
T T
۰ نفر
تمركز نيروي انتظامي در مبارزه با قاچاق كالا، متلاشي كردن باندهاي بزرگ و سازمان يافته است

بندرعباس- ايرنا- جانشين فرمانده انتظامي كشور گفت: تمركز نيروي انتظامي در بحث مبارزه با قاچاق كالا ، متلاشي كردن باندهاي بزرگ و سازمان يافته و حضور و نظارت هر چه بيشتر در مبادي رسمي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار سرتيپ اسكندر مومني روز چهارشنبه در جريان بازديد از 11 كانتينر قاچاق كشف شده در هرمزگان به خبرنگاران اظهار كرد: با تلاش هاي صورت گرفته و انجام كارهاي اطلاعاتي دقيق و وسيع، ميزان كشفيات كالاي قاچاق در كشور از ابتداي امسال تاكنون 34 درصد در مقايسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
وي با بيان اينكه ميزان كالاي قاچاق كشف شده در مقايسه با كالاهاي قاچاقي كه وارد كشور مي شود، چندان رقم بالايي نيست، افزود: براساس تحقيقات صورت گرفته ، به صورت تقريبي تنها 20 درصد از كالاهاي قاچاق كشف و 80 درصد وارد كشور مي شود كه نشان از آن دارد كه مبارزه با اين پديده شوم و مخرب اقتصاد، نيازمند برنامه ريزي و تعامل هر چه بيشتر از سوي ديگر دستگاه ها است .
سردار مومني با بيان اينكه براي مبارزه هر چه جدي تر با قاچاق كالا بايد فرآيند كنترل در مبادي رسمي كاملا مكانيزه، هوشمند و الكترونيكي باشد، تصريح كرد: براساس آمار موجود روزانه چهار هزار كانتينر از هرمزگان خارج مي شود كه به دليل كمبود دستگاه ها و تجهيزات مورد نياز كنترل ، شايد 200 كانتينر مورد بررسي گيرد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي تاكيد كرد: علاوه بر مكانيزه و هوشمندسازي كنترل و نظارت بر كالاهاي وارداتي ، بايد شرايط را نيز براي تجارت قانوني فراهم كرد و قوانين پيچيده و دست و پاگير مورد بازنگري و اصلاح قرار گيرند تا علاقمندان به تجارت از مسيرهاي قانوني اقدام به وارد كردن كالاها كنند.
سردار مومني با بيان اينكه براي پرهيز از تكرار جرم، بايد هزينه جرم افزايش يايد،افزود: هماهنگي هاي لازم براي معدوم سازي كالاهاي قاچاقي كه كشف مي شود صورت گرفته تا به چرخه توليد بازنگردد.
وي بيان كرد: مبارزه با قاچاق كالا، سرقت و جرايم عمومي، ورود، توزيع و عرضه مواد مخدر در جامعه، امنيت اخلاقي و اجتماعي، كاهش تصادفات و آموزش از اولويت هاي ماموريتي نيروي انتظامي است.
سردار مومني در خصوص امنيت در مرزهاي كشور نيز گفت: خوشبختانه با تلاش مرزبانان امنيت كاملا خوب، پايدار و قابل قبولي در مرزهاي كشور برقرار است.
جانشين فرمانده انتظامي ناجا در خصوص امنيت در استان هرمزگان نيز ، گفت: با تلاش هاي صورت گرفته ، شاخص هاي امنيتي در اين استان در بيش از 90 درصد موارد در مقايسه با گذشته بهبود قابل ملاحظه اي داشته است.
وي اضافه كرد : نيروي انتظامي هرمزگان در ميان بيش از30 استان كشور از نظر كشف كالاي قاچاق حائز برترين رتبه است.
11 كانتينر كالاي قاچاق به ارزش 150 ميليارد ريال روز گذشته توسط ماموران انتظامي هرمزگان كشف شده كه اين محموله ها از طريق مبادي رسمي وارد شده اند.
7198/1354
خبرنگار: فاطمه حسيني**انتشاردهنده:پروانه اماني
۰ نفر