۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱
کد خبر: 82237272
T T
۰ نفر

واقعه غدير در كنگاور بازسازي شد

۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱
کد خبر: 82237272
واقعه غدير در كنگاور بازسازي شد

كرمانشاه - ايرنا - همزمان با عيد سعيد غديرخم، واقعه بزرگ و تاريخي عيد ولايت و اعلام جانشيني امام علي (ع) عصر سه شنبه با حضور جمعي از مسئولان و اقشار مختلف مردم در كنگاور بازسازي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا اين مراسم براي نخستين بار از سال 90 در كنگاور شروع شد و با شناسايي نقاط ضعف و قوت اين واقعه با حضور 200 نفر از هنرمندان و برگرفته از اسناد معتبر تاريخي و روايي اجرايي شد.
در اين مراسم به حج الوداع پيامبر (ص) و انجام اعمال حج و طواف خانه خدا و سخنراني پيامبر در خصوص تقوا پرداخته شد.
در بخش ديگر اين نمايش، پيامبر اسلام (ص) در حج الوداع از سوي خداوند وحي دريافت كرد تا براي اكمال و اتمام نعمت خدا براي همه مسلمانان مولاي متقيان امام علي (ع) را به جانشيني خود در محلي به نام غديرخم معرفي كند.
پيامبر اسلام بعد از قرائت خطبه غدير و معرفي سلسله امامت و ولايت، دست حضرت علي (ع) را گرفت و فرمود:'من كنت مولاه فهذا علي مولاه …'.
شناساندن سيره امامان معصوم (ع) با استفاده از آيات و روايات و بهره گيري از سبك، ذوق و سليقه هنري، ايجاد پيوند ارزشي بين ولايت اهل بيت (س) و نسل هاي انقلاب اسلامي، كمك به درك بيشتر از معارف الهي و ارزش هاي معنوي و الهي و افزايش معرفت بسيجيان و حلقه هاي صالحين از واقعه غديرخم از اهداف بازسازي اين واقعه مهم تاريخي به شمار مي رود كه از سوي ناحيه بسيج سپاه كنگاور شهرداري، راه و شهرسازي و اداره اوقاف و امور خيريه كنگاور برگزار شد.
حدود هزار نفر از مردم كنگاور و روستاهاي همجوار براي ديدن اين نمايش در محل حاضر شدند و هنگام حضور كاروان ها با ذكر تكبير و صلوات به نظاره بازسازي نمادين واقعه غدير نشستند.
7447/3033 خبرنگار- مجيد رحمتي* دبير- فرزاد نويدي*