۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82235810
T T
۰ نفر
فرمانده ارشد نظامی: داعش توان نزدیكی به مرزهای شرقی را ندارد

كرمان - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش گفت: به دلیل اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح در مرزهای شرقی، تاكنون گروه تكفیری و تروریسی داعش نتوانسته به 100 كیلومتری مرزهای شرقی كشور برسد.

به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم نادر علیدوست روز دوشنبه در نشست خبری افزود: فعالیت های داعش به گونه ای نیست كه تهدید شمرده شود اما ممكن است امنیت را كمی تحت تاثیر قرار دهد.
وی بیان كرد: اطلاعات دقیقی از مرزها وجود دارد و اجازه نمی دهیم داعش به 100 كیلومتری مرزهای كشور برسد.
وی گفت: خط قرمز مرزی برای داعش، 40 كیلومتری است و اگر این گروه به 40 كیلومتری مرزهای كشور برسد، امكان درگیر شدن با آنها وجود دارد.
ارشد نظامی آجا در جنوبشرق كشور گفت: داعش گروهی است كه در سطح جهان گسترده شده و حضور كم و بیشی دارد و در مرزهای جنوبشرقی نیز در افغانستان تعدادی از هواداران این گروه حضور دارند اما به بركت آمادگی نیروهای مسلح كشور، تهدیدی از سوی این گروه برای كشور وجود ندارد.
وی با تاكید بر اینكه استان كرمان در امنیت و آرامش كامل است افزود: فعالیت های داعش به طور كامل زیر رصد نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار دارد.
امیر علیدوست در بخش دیگری از سخنانش گفت: استكبار جهانی كشورهایی مانند آل سعود را به به نفع خود به بازی گرفته و به دنبال منافع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی خود است.
وی افزود: فعالیت ها و اقدامات استكبار جهانی و آل سعود بازی سیاسی است كه دشمنان ما از ابتدای انقلاب این موارد را مد نظر داشته اند و در برهه های مختلف براساس موقعیت خود دشمنی خود را آشكار می كنند.
وی گفت: ریشه اصلی این دشمنی استكبار جهانی كه از ابتدای انقلاب نیز وجود داشته این است كه با اصل جمهوری اسلامی مخالف هستند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش با تاكید بر اینكه دشمنان هرگز نمی توانند نگاه چپ به ایران داشته باشند گفت: دشمنان كه با قدرت سخت نتوانسته و نخواهند توانست این نظام را از بین ببرند، با جنگ نرم، تحریم اقتصادی و جنگ های نیابتی اهداف خود را دنبال می كنند و در این زمینه آل سعود و ثروت های آن را به كار گرفته اند.
وی اظهار كرد: سال گذشته 100 میلیارد دلار تجهیزات نظامی از سوی آل سعود خریداری شد اما با این وجود نتوانسته اند در برابر انصارالله و مردم یمن مقاومت كنند و اكنون زانو زده اند.
وی همچنین با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: نقطه ای روشن تر و زیباتر از دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران وجود ندارد.
علیدوست افزود: هفته دفاع مقدس در زمینه های مختلف برای مملكت ما و جهان اسلام عزیز و پربركت است و دفاع مقدس درخشان ترین نقطه تاریخ كشور و جمهوری اسلامی است.
وی گفت: تا زمانی كه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد باید هفته دفاع مقدس را به دلیل فرهنگی كه در بطن آن وجود دارد، گرامی بداریم زیرا در دفاع مقدس ثابت شد كه ایمان برتر از سلاح و تجهیزات است.
وی بیان كرد: دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به الگویی برای سایر كشورها در مقابله با استكبار جهانی تبدیل شده است.
ارشد نظامی آجا در جنوبشرق همچنین گفت: موضوع تصادف سربازان مركز آموزش 05 كرمان به مرحله نهایی رسیده است.
وی افزود: درباره موضوع مربوط به تصادف سربازان 05 بررسی های نهایی انجام شده و با فوت یكی از سربازان مصدوم، شمار فوت شدگان این حادثه به 14 نفر رسیده است.
علیدوست گفت: امتیازات و كمك هایی به سربازان و خانواده های آنها انجام شده و برخی از این سربازان از مواردی از جمله معافیت بهره مند شده است.
وی اضافه كرد: اجرای بیش از 22 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس از سوی ارتش تدارك دیده شده است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش گفت: نمایش صلابت و اقتدار نیروهای مسلح در قالب رژه 31 شهریور، سركشی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشكسوتان، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، نهادها و ادارات برای معرفی زوایای پنهان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، اجرای مسابقات فرهنگی، دیدار با ائمه جمعه و صبحگاه نیروهای مسلح از جمله این برنامه هاست.
وی عنوان كرد: غبارروبی گلزار شهدا نیز به منظور تجلیل از مقام شهدا انجام خواهد شد.
سرتیپ دوم علیدوست گفت: جشن بزرگ سربازی نیز به منظور تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس و ارج نهادن به مقام سربازان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی - دبیر: رسول محمدحسنی
7440/3028