۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82235741
T T
۰ نفر

حضور 11 كشور در جشنواره غذاهای اكو قطعی شد

۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82235741
حضور 11 كشور در جشنواره غذاهای اكو قطعی شد

زنجان - ایرنا - رئیس گروه مراكز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: حضور 11 كشور در دومین جشنواره غذاهای اكو در زنجان قطعی شده است.

ابوالفضل اجلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از پیگیری های انجام شده، سرانجام حضور 11 كشور از كشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم در جشنواره غذاهای اكو قطعی شد.
وی یادآورشد: این 11 كشور شامل تاجیكستان، بحرین، تركیه، عراق، آذربایجان، سوریه، افغانستان، لبنان، چین، روسیه و ایران می شود.
اجلی اظهار كرد: در مراسم بهره برداری از این جشنواره، دبیركل سازمان اكور ' ابراهیم آكچا ' حضور پیدا می كند.
نخستین دوره جشنواره غذاهای اكو، سال گذشته همزمان با دهمین دوره جشنواره آش در زنجان برگزار شد كه در آن آشپزهایی از پنج كشور تاجیكستان، ایران، چین، تركیه و آذربایجان حضور داشتند.
رئیس گروه مراكز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینكه دومین جشنواره غذای كشورهای اكو از پنج تا هشت مهر برگزار می شود، گفت: برای برگزاری این جشنواره سه كریدور اصلی نمایشگاه بین المللی كاسپین پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان كرد: در كنار این جشنواره، جشنواره جغور بغور نیز از چهارم تا هشتم مهر در محل كارخانه كبریت زنجان برگزار می شود.
اجلی به حضور افغانستان با 2 تیم در این جشنواره اشاره كرد و ادامه داد: در جشنواره اكو برای هر كشور 2 غرفه پیش بینی شده است اما در مجموعه 40 غرفه فعالیت خواهند كرد.
رئیس گروه مراكز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جشنواره جغور بغور نیز آشپزهای زنجانی در قالب پنج غرفه به پخت، عرضه و رقابت می پردازند.
وی اضافه كرد: در جشنواره جغور بغور غرفه هایی برای پخت آش و صرف چای پیش بینی شده است.
سال گذشته نخستین جشنواره استانی جغور بغور در محل كارخانه كبریت با حضور پنج تیم برگزار شد.
3001/6085
خبرنگار- مینا افشاری/ دبیر- رویا رفیعی