۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۵۲
کد خبر: 82234951
T T
۰ نفر
680 ميليارد ريال يارانه كتاب در دولت يازدهم پرداخت شده است

اروميه - ايرنا - معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تاكنون 680 ميليارد ريال يارانه كتاب در دولت يازدهم پرداخت شده كه اين يارانه در بخش هاي خريد كتاب از ناشران، يارانه نمايشگاهي و يارانه كتابفروشي ها بوده است.

سيد عباس صالحي روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: از اين ميزان 300 ميليارد ريال به خريد كتاب از ناشران توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اختصاص دارد كه در برهه هاي زماني مختلف پرداخت كرده ايم.
وي اضافه كرد: همچنين 300 ميليارد ريال يارانه نيز در نمايشگاه هاي كتاب تهران و استان هاي مختلف كشور پرداخت شده و از اين طريق مردم، تخفيف هاي لازم را در اين نمايشگاه ها دريافت كرده اند.
وي اظهار كرد: همچنين در دولت يازدهم ادارات استاني فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز مجاز به خريد كتاب شده اند كه از اين طريق نيز 60 ميليارد ريال يارانه پرداخت شده است.
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: همچنين در كمتر از يك سال گذشته 20 ميليارد ريال يارانه به كتابفروشان در قالب طرح هاي مختلف كتابفروشي به وسعت ايران در هفته كتاب، عيدانه كتاب و تابستانه كتاب پرداخت شده است.
صالحي با اشاره به تلاش همه استان هاي كشور براي برگزاري نمايشگاه هاي كتاب در راستاي ايجاد رونق در اين بخش گفت: نمايشگاه كتاب آذربايجان غربي نمايشگاه معتبري است كه در اين دوره 35 هزار عنوان كتاب در آن در معرض ديد و خريد مردم قرار گرفته است.
وي افزود: اين استان با توجه به هم مرز بودن با سه كشور، ظرفيت بالايي براي برگزاري نمايشگاه بين المللي دارد و ما نيز در صورت تلاش براي اين امر، از آن استقبال مي كنيم.
به گزارش ايرنا، چهاردهمين نمايشگاه استاني كتاب اروميه از امروز در محل نمايشگاه هاي فرهنگي هنري اين شهر داير شده و تا جمعه اين هفته ادامه دارد.
2093
خبرنگار: صابر چهرقاني