۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴
کد خبر: 82234752
T T
۰ نفر
بهره مندی 50 هزار نفر از برنامه های اوقات فراغت كانون های مساجد كردستان

سنندج- ایرنا- مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان گفت: در تابستان سال جاری 50 هزار نفر از برنامه ها و كلاس های طرح غنی سازی اوقات فراغت استان بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد رحیم جعفری روز یكشنبه در آیین اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت كانون های مساجد استان در سنندج افزود: امروزه كانون های مساجد در سرتاسر كشور به یك ارزش تبدیل شده است و همه باید برای جذب هر چه بیشتر جوانان به سوی كانونهای مساجد تلاش كنیم.
وی با بیان اینكه هم اكنون كردستان دارای 500 كانون فرهنگی و هنری مساجد است گفت: براساس برنامه پنجم توسعه بایددر یك چهارم مساجد كانون فرهنگی هنری تاسیس شود و در همین راستا تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد كانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید به 506 باب برسد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان اظهار كرد: در برنامه ششم توسعه مبنای كیفیت و كمیت كانون ها مدنظر است و از اعتبارات نیز برای توسعه كیفیت فعالیت كانون های مساجد هزینه می شود.
مسئول دبیرخانه هیات نظارت بر كانون های فرهنگی و هنری مساجد كردستان نیز در این آیین گفت: باید برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی درست و منسجمی داشته باشیم تا نسل جوان ما دچار آسیب‌ها و ناهنجاری‌های نشوند و برگزاری كلاس ها در تمام طول سال علاوه بر اوقات فراغت می‌تواند از این آسیب‌ها جلوگیری كند.
كامل گلباغی با اشاره به اهمیت كانون های مساجد افزود: فعالیت در كانون های فرهنگی و هنری مساجد باعث كاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می شود لذا باید برای گسترش فعالیت این كانون ها بیشتر تلاش شود.
وی اظهار كرد: اندیشه مردم به ویژه جوانان باید از مسجد سرچشمه بگیرد چرا كه مباحثی كه در این مكان ها مطرح می شود از قرآن و سنت است پس باید زمینه نقش آفرینی جوانان در مساجد فراهم و عمران معنوی مساجد باید توسط جوانان رقم بخورد.
وی اضافه كرد: كانون های فرهنگی، هنری مساجد به عنوان حركت ارزشمند فرهنگی با هدف احیا كاركردهای فرهنگی و تبلیغی در این مكان های مقدس راه اندازی و رساندن مسجد به طراز اسلامی هدف اصلی این كانون ها است.
در ادامه این آیین از تعدادی از مربیان فعال كانون های مساجد استان با اعطای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.
7348
**خبرنگار: افسانه گلباغی
انتشاردهنده: عبدالله رحمانی