بازسازی و نمایش واقعه غدیر در 167 نقطه كشور/ شروع بزرگترین عملیات فرهنگی همزمان با آغاز سال تحصیلی

تهران - ایرنا- جانشین سازمان بسیج مستضعفین از بازسازی و نمایش واقعه غدیرخم در 167 نقطه در سراسر كشور همزمان با ایام این واقعه بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی روز یكشنبه در مراسم نشست خبری بازسازی و نمایش واقعه غدیر خم در پاتوق خبر بسیج افزود: واقعه غدیر برای ملت ایران و مسلمانان سراسر دنیا اهمیت به سزایی دارد و ما باید برای زنده نگه داشتن این واقعه مهم ولایی تمام تلاش و توان خود را هرساله برای زنده نگه داشتن آن بكار ببریم.
وی ادامه داد: دفاع مقدس برگرفته از نگاه هوشمندانه مردم شریف ایران است كه با همه امكان و توان كل خانواده نیروهای مسلح و همراهی با برادران بسیج و سپاهی در همه عرصه های هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند.
سردار فضلی افزود: اگر ایران اسلامی امن ترین كشور درسراسر دنیاست به واسطه تدابیر رهبر معظم انقلاب و دفاع یاران و مدافعان حرم و مرزهای میهن اسلامی است و مفتخریم در هفته سالگرد دفاع مقدس اندكی ازحماسه بزرگ و بی بدیل این عرصه را با برنامه های مختلف كه طراحی شده به اظهار امت و مردم شهید پرور اسلامی برسانیم.
جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین در خصوص برنامه های متنوع هفته دفاع مقدس گفت: هر روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس به مناسبت یك موضوع این دوران نام گذاری شده است.
وی همچنین گفت به مناسبت این ایام 32عملیات بزرگ در 32سپاه استانی سراسركشور بازسازی و نمایش داده خواهد شد .
فضلی در این باره افزود: بازسازی هر یك از این عملیات بزرگ با همكاری ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی ،وزارت دفاع نیروهای مسلح ، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می شود.
وی اضافه كرد: نمایش و بازسازی هر یك از این عملیات همراه با برگزاری نمایشگاه های مختلف دفاع مقدس در استان های كشور خواهد بود.
سردار فضلی افزود: در هفته دفاع مقدس همچنین نمایشگاه های زیادی با موضوعات مختلف در مدارس ،دانشگاه ها،مراكز آموزش علمی كشور، ادارات وكارخانجات به این مناسبت درسراسر كشور برگزار می شود.

** بزرگترین عملیات فرهنگی همزمان با آغاز تحصیلی جدید در قالب كاروان های راهیان نور
جانشین فرماندهی بسیج مستضعفین به بزرگترین عملیات فرهنگی در سال جاری اشاره كرد و افزود: این عملیات بزرگ فرهنگی در كشور با آغاز حركت راهیان نور دانش آموزی از 10مهرماه سال جاری از شهر قم آغاز خواهد شد.
وی افزود: قریب به یك میلیون و 37 هزار نفر دانش آموز دختر و پسر در كاروان های راهیان نور كه با همكاری وزارت آموزش و پرورش و بسیج مستضعفین برگزار می شود شركت می كنند.
اجتمام** 1996 *9136 ** 1418
خبرنگار: احسان صادقی / دبیر: مریم فراهانی
۰ نفر