۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82233446
T T
۰ نفر

سطح زیركشت محصولات پرآب جنوب استان كرمان كاهش یافت

۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82233446
سطح زیركشت محصولات پرآب جنوب استان كرمان كاهش یافت

جیرفت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد كشاورزی جنوب استان كرمان گفت: سطح زیركشت محصولات كشاورزی با مصرف بالای آب در این منطقه با همكاری بهره برداران كاهش یافت.

به گزارش ایرنا سید یعقوب موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: كاهش سطح زیركشت محصولات كشاورزی با مصرف بالای آب در راستای مصرف بهینه آب با جدیت در بخش كشاورزی اجرا می شود.
وی با اشاره به بحران خشكسالی در جنوب استان كرمان تصریح كرد: هماهنگی خوبی از سوی كشاورزان جنوب استان كرمان در راستای استفاده بهینه از منابع آبی انجام شده كه یكی از نتایج آن كاهش سطح زیركشت محصولات پر مصرف در آب است.
موسوی تصریح كرد: كشت محصولاتی مانند ماش، لوبیا و ارزن با مشاوره كارشناسان مدیریت زراعت سازمان جهاد كشاورزی جنوب استان كرمان، جایگزین محصولاتی كه نیاز بیشتری به آب دارند می شود.
وی با بیان اینكه در زمینه كاهش سطح زیركشت ذرت علوفه ای دستاورد خوبی حاصل شده است گفت: سطح زیركشت 3 هزار هكتاری ذرت علوفه ای جنوب استان كرمان در سال گذشته طی سال جاری به هزار و 500 هكتار كاهش یافته است كه با این كاهش، حجم قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی شده است.
موسوی گفت: سطح زیركشت ذرت دانه ای هم از 16 هزار هكتار سال گذشته به 9 هزار و 500 هكتار كاهش یافته است.
وی ادامه داد: كاهش سطح زیركشت و توسعه آبیاری های نوین موجب شده عملكرد تولید در واحد سطح ذرت دانه ای و علوفه ای افزایش یابد به طوری كه با كاهش سطح زیركشت تولید محصول و نیاز بازار مصرف ضربه نخورده است.
موسوی بیان كرد: سیاست كاهش سطح زیركشت محصولات پرآب با همكاری كشاورزان و مراكز خدمات جهاد كشاورزی در هفت شهرستان جنوبی استان كرمان در حال اجراست.
وی با اشاره به فرا رسیدن آغاز فصل كشت سیب زمینی و پیاز طرح استمرار در جنوب استان كرمان تصریح كرد: كشاورزان برای كاهش سطح زیركشت با مراكز خدمات جهاد كشاورزی منطقه سكونت خود همكاری كنند.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات كشاورزی در هفت شهرستان زیر مجموعه سازمان جهادكشاورزی جنوب استان كرمان تولید می شود.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز - دبیر: نجمه حسنی
7450/3029