۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۴
کد خبر: 82233408
T T
۰ نفر
روحاني اهل سنت: جشن عاطفه ها يادآور وظايف انساني در قبال همنوعان است

گرگان - ايرنا- امام جمعه اهل سنت خواجه نفس از توابع استان گلستان گفت: برگزاري جشنواره هايي همچون عاطفه ها باعث از بين رفتن غفلت انسان و يادآور وظايف در مقابل همنوعان است.

به گزارش ايرنا، حاج آخوند امانگدي حنفي روز شنبه در جشنواره عاطفه ها در شهرستان مرزي ُگميشان اظهارداشت: انفاق ، سخاوت و صدقه نسبت به نيازمندان هيچ گاه نبايد از زندگي ما فراموش شود.
جشنواره گلستاني عاطفه ها با هدف جمع آوري كمك هاي خيرين و مردم براي دانش آموزان نيازمند زير پوشش كميته امداد امام خميني (ره) در سالن اجتماعات كتابخانه امام محمد غزالي گميشان برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور جمعي از خيرين منطقه، معاون فرماندار، مسئولان كميته امداد و آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد، علاوه بر جمع آوري هداياي مردمي به محرومان، از خيرين گميشاني نيز با اهداي لوح سپاس قدرداني شد.
حاج آخوند امانگلدي حنفي در حاشيه اين مراسم نيز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي برگزاري اين جشنواره ها را در جهت كمك به محرومان مطلوب بيان كرد، اظهار داشت: گاهي انسانها بر اساس سرشت خود برخي از مسائل را فراموش كرده و دچار غفلت مي شوند و برگزاري جشنواره هايي مانند جشن عاطفه ها باعث يادآوري وظايف انساني مي شود.
اين روحاني اهل سنت استان گلستان ادامه داد: بايد هميشه به فكر و ياد محرمان، فقرا و يتيمان باشيم و آنان را از ياد نبريم.
وي اضافه كرد: ائمه اطهار و بزرگان دين به دستگيري از محرومان سفارش بسيار كرده اند.
آخوند حنفي همچنين با اشاره به تاكيدات قرآن كريم و تعاليم عاليه اسلام در خصوص كمك به محرومان ، اظهارداشت: قرآن به ما سفارش مي كند كه انفاق ،سخاوت و صدقه نسبت به نيازمندان هيچ گاه نبايد فراموش شود و اين تلاش ها امري نيك و از تاكيدات بزرگان دين است.
خواجه نفس از توابع ُگميشان در شمال غرب استان گلستان واقع است.
گميشان با افزون بر 67 هزار نفر جمعيت در شمال غربي گلستان واقع و همجوار با كشور تركمنستان است، اين شهرستان در ساحل شرقي خزر قرار دارد.
7333/1648
*خبرنگار - قاسمعلي *دبير - سالارنيا