۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82233192
T T
۰ نفر
انسجام ، وحدت و ميثاق با ولايت منشور قوم بزرگ رشنو در لرستان

خرم آباد - ايرنا - جمعي از بزرگان طايفه رشنو از استان هاي ايلام، خوزستان و لرستان منشور ايل رشنو را انسجام ، وحدت و ميثاق با ولايت عنوان كردند.

به گزارش ايرنا، نخستين گردهمايي ايل بزرگ رشنو روز شنبه در روستاي طايي منطقه ميانكوه شرقي از توابع شهرستان پلدختر لرستان برگزار شد.
در بخشي از اين منشور كه نسخه اي از آن روز شنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت ،آمده است : گذشت ، عفو و بخشش موجب اتحاد و همدلي مي شود و ايل رشنو خود را ملزم به رعايت آن مي داند زيرا كه فرهنگ هر ايل و قومي نشانه رشد و ترقي آن قوم و حكم شناسنامه آن قوم را دارد و حاصل آن موجب صلح و دوستي است.
در اين منشور هدف اصلي از برگزاري گردهمايي ، انسجام ، وحدت ، ميثاق با ولايت و همچنين چاپ كتاب تاريخ و جغرافياي ايل رشنو عنوان شده است.
نماينده مردم پلدختر در مجلس شوراي اسلامي در اين گردهمايي گفت: شهدا در پيروزي انقلاب و دوران دفاع مقدس با نثار جان خويش در سخت ترين شرايط و گذشتن از زندگي ، درس عزت ، شرف و مقاومت به ما دادند.
سيد حميدرضا كاظمي افزود: خانواده هاي شهدا سرمايه هاي نظام هستند كه عزيزان خود را با صبر و بردباري در راه انقلاب اسلامي فدا كردند و بايد با بصيرت در مسير شهدا حركت كرد.
به گفته وي طايفه رشنو ايل بزرگي است كه در منطقه طايي از توابع شهرستان پلدختر هزار سال قدمت دارد و باعث افتخار شهرستان است.
در اين همايش همراه با توزيع كتاب ايل رشنو و شاهنامه خواني از خانواده هاي شهدا اين ايل تجليل به عمل آمد.
7272/6060 * خبرنگار - مهرابي* دبير- هجيني نژاد*
۰ نفر