ظریف: مداخله در امور داخلی كشورها و افر اط گرایی ، صلح جهانی و همبستگی اعضای جنبش عدم تعهد را تهدید می كند

تهران - ایرنا - وزیر خارجه كشورمان در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد گفت كه امروز مداخله در امور داخلی كشورها، اشغال و افراط گرایی تهدیدات بی سابقه ای را نه تنها متوجه صلح، امنیت و توسعه جهانی كرده بلكه متاسفانه همبستگی اعضای عدم تعهد را نیز در معرض تهدید قرار داده است.

به گزارش ایرنا ، محمد جواد ظریف بعنوان اولین سخنران در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد كه با حضور وزرای خارجه كشورهای عضو عدم تعهد در ونزوئلا برگزار می شود ، ادامه داد: در این شرایط دشوار و چالش برانگیز خویشتن داری و پایبندی كامل به حقوق ، مقررات و هنجارهای بین المللی و اصول منشور ملل متحد امری ضروری است.
وی افزود: افراط گرایی خشونت بار و تروریزم، به همراه پیامدهای ناگوار آن از جمله درگیری های رو به تزاید و بحران های انسانی ناشی از آن در زمره تهدیدات بسیار جدی است كه توجه جدی تر ما در عدم تعهد را می طلبد.
ظریف ، ضمن تبریك به دولت و ملت ونزوئلا بمناسبت ریاست جدید این سازمان از میزبانی گرم و خوب آن كشور تشكر كرد.
وی گفت : اجلاس منظم عدم تعهد فرصت خوبی را برای اعضا جهت بحث و بررسی چالش های فرا روی بویژه در این مقطع حساس فراهم می كند.بر همین اساس عنوان خوب و مناسبی برای این نشست تحت عنوان ' صلح، حاكمیت و همبستگی برای توسعه' انتخاب شده است؛ موضوعی كه جنبش برای تأمین آن از ابتدای تشكیل از دهه ١٩٥٠ شكل گرفته است.
شبك **1917 *سردبیر - سید محمد باقر نوربخش
۰ نفر