۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴
کد خبر: 82231534
T T
۰ نفر
افزون بر چهار هزار ميليارد يال درآمد از منابع مختلف در يزد وصول شد

يزد - ايرنا - مدير كل امور اقتصادي و دارايي و دبير ستاد درآمد يزد با بيان اينكه در پنج ماهه نخست امسال چهار هزار و 834 ميليارد ريال درآمد از منابع مختلف وصول و به خزانه واريز شد گفت: اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومي اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان يزد، علي نمازي روز پنجشنبه در نشست ستاد درآمد و تجهيز منابع استان درآمد مصوب پنج ماهه امسال را پنج هزار و 225 ميليارد ريال بيان كرد و افزود: ميزان وصولي نسبت به رقم مصوب هفت درصد كاهش دارد.
وي بيشترين ميزان درآمد استان را حدود 93 درصد در بخش ماليات اعلام كرد و گفت: 16 درصد درآمدها نيز مربوط به درآمدهاي متفرقه ، 5.5 درصد مربوط به خدمات و فروش كالا و بقيه جرائم و خسارات بوده است.
وي با بيان اينكه مجموع درآمدهاي مالياتي استان در سالجاري چهار هزار و 644 ميليارد ريال است افزود: اين رقم نسبت مدت مشابه سال 94، 25 درصد افزايش و نسبت به مصوب پنج درصد كاهش دارد.
دبير ستاد درآمد استان يزد تصريح كرد: در پنج ماهه اول سالجاري افزون بر سه هزار ميليارد ريال ماليات به صورت مستقيم در بخش هاي حقوق دولتي و خصوصي، مشاغل، مستغلات، ارث، حق تمبر، نقل و انتقالات املاك و سهام و معوقه اشخاص غيردولتي وصول شده كه نسبت به مصوب و مدت مشابه سال قبل به ترتيب 15 و 34 درصد رشد دارد.
به گفته وي در بخش درآمدهاي غيرمستقيم نيز يك هزار و 632 ميليارد ريال در بخش هاي ارزش افزوده، عوارض خروج از كشور، شماره گذاري و نقل و انتقال خودرو و كالا و خدمات دريافت شده كه نسبت به مصوب 28 درصد كاهش و نسبت به مشابه پارسال 10 درصد افزايش دارد.
از مجموع 12 هزار و 541 ميليارد ريال درآمد مصوب استان در سالجاري، 11 هزار و 756 ميليارد ريال مربوط به بخش ماليات مي باشد.
2088/ 6014/

سرخط اخبار استان‌ها