۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82231039
T T
۰ نفر

بليط هاي تك سفره و دوسفره مترو تهران هوشمند شد

۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82231039
بليط هاي تك سفره و دوسفره مترو تهران هوشمند شد

تهران- ايرنا- مدير روابط عمومي شركت بهره برداري مترو تهران و حومه گفت: از امروز پنجشنبه بليط هاي تك سفره و دوسفره مترو تهران هوشمند شد و بليط هاي قبلي از اعتبار خارج شد.

احسان مقدم روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به استقرار كامل دستگاه‌هاي ايراني پذيرش بليت هوشمند باركدي در ايستگاه‌هاي مترو، امكان عبور از گيت‌هاي مترو تنها با بليت‌هاي تك سفره و دو سفره Qr امكان پذير است.
وي با بيان اينكه بليت‌هاي تك سفره و دو سفره جديد مترو كه حاوي باركدهاي دوبعدي (QR) هستند خاطرنشان كرد: از آبان سال گذشته اين بليط ها به صورت آزمايشي در كنار بليت‌هاي مغناطيسي استفاده مي‌شد كه اكنون با استقرار كامل سيستم جديد، بليت‌هاي قديمي مغناطيسي از رده خارج شد.
مقدم تاكيد كرد: اين بليت‌ها داراي باركد منحصر به فردي هستند كه با قرار دادن آن بر روي صفحه نمايشگر گيت،‌ تردد امكان‌پذير مي‌شود.
وي تصريح كرد: ميزان خطا در قرائت بليت‌هايQR كد نزديك به صفر است و با استفاده از اين فناوري مي‌توان جلوي هرگونه سوء استفاده و تقلب مانند كپي كردن بليت‏‌ها را گرفت و همچنين استفاده از اين بليت‌ها به جاي بليت‌هاي قديمي موجب كاهش هزينه تعمير و نگهداري گيت‌ها به علت حذف قطعات مكانيكي مي‌شود.
به گفته مقدم، بهبود خدمات به مسافران به دليل افزايش سرعت تردد، بستر سازي مناسب جهت توسعه خدمات و سرويس هاي بهتر به مسافران در آينده ( از جمله امكان خريد و پرداخت از طريق اينترنت و موبايل) از ديگر عوامل استفاده از اين بليط ها است.
وي تاكيد كرد: تغييري در بليت‌هاي اعتباري مبلغ دار كه در حال حاضر مورد استفاده قرار مي‌گيرند صورت نگرفته و مسافران مي‌توانند از انواع اين بليت‌ها براي تردد آسان‌تر در ايستگاه‌هاي مترو استفاده كنند.
تهرام/7243/ 6139
۰ نفر