۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۲۲
کد خبر: 82230866
T T
۰ نفر
جهش اقتصادی لارستان با ایجاد زیرساخت های پستی محقق می شود

شیراز- ایرنا- مدیرعامل پست كشور با ابراز خرسندی از فراهم بودن زیرساخت ها در منطقه لارستان برای توسعه خدمات پستی گفت: می توان با ایجاد زیرساخت های پستی جهش جدی اقتصادی لارستان را فراهم ساخت.

به گزارش ایرنا، حسین مهری در نشست مشترك با مسئولان پست استان فارس و لارستان با اشاره به اساسنامه جدید شركت پست كشور و ابلاغ آن از سوی ریاست جمهوری اظهار داشت: هاب پستی منطقه لارستان از سال 89 مصوب شده كه متأسفانه تاكنون عملیاتی نشده است.
وی با قول مساعد درباره پیگیری این موضوع و با تأكید به مسئولین شهرستان برای پیگیری مداوم آن افزود: تجارت الكترونیك و پست لجستیك از مباحث مهمی است كه می بایست به صورت منطقه ای، ملی و بین المللی به آن توجه شود.
معاون وزیر ارتباطات در این نشست كه سه شنبه برگزار شد با اشاره به هاب پستی و تأكید بر سرعت نقل و انتقالات بسته های پستی، ادامه داد: برای اجرای این پروژه مهم، نیاز به فضای فیزیكی مناسب، گمرك و همچنین استفاده از ظرفیت پروازهای داخلی و خارجی است.
وی با ابراز امیدواری برای اجرای فاز یك هاب پستی در لارستان گفت: تحقق این مهم، نیازمند همكاری و همراهی گمرك، مدیركل فرودگاه و مسئولین ارشد شهرستان لارستان است كه اجرایی شدن آن زمینه ارسال مرسولات در منطقه فراهم می شود.
مهری با اشاره به تجارت الكترونیك و پست لجستیك گفت: برای عملیاتی شدن این طرح، نیاز به هماهنگی شهركهای صنعتی، جهادكشاورزی، صنعت معدن و تجارت جهت برای بسترسازی تشویق و تحریك بخش خصوصی و شركتهای دانش بنیان برای تبلیغ و صدور كالاهای تولیدی منطقه لارستان در این بخش است.
وی با بیان اینكه ایجاد زیرساخت های فوق می تواند باعث ایجاد اشتغال در منطقه لارستان شود، اضافه كرد: با فرآوری كالاها، ارسال اجناس و اخذ هزینه ها در لارستان می توان زمینه رونق اقتصادی را فراهم ساخت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با ابراز خرسندی از فراهم بودن زیرساخت ها در منطقه لارستان برای توسعه خدمات پستی، گفت: می توان با مشاركت بخش خصوصی جهش جدی اقتصادی منطقه لارستان را فراهم ساخت.
وی با درخواست از فرماندار لارستان برای تشكیل كارگروه ادارات این شهرستان برای تحقق بحث جی نف، ادامه داد: كدملی برای شناسایی افراد و كدپستی برای تعیین مكان اقشار مختلف جامعه بكار گرفته می شود.
مدیرعامل پست كشور با تقاضا از مسئولین شهری و روستایی برای نامگذاری معابر برای ساماندهی آدرس های استاندارد، تصریح كرد: 50 درصد معابر شهری و روستایی كشور بدون پلاك آبی شهرداری است كه یكی از الزامات استانداردسازی آدرس هاست.
وی با بیان اینكه در مجموع 139 هزار و 435 مكان در شهرستانهای لارستان، خنج و گراش به روزرسانی شده است، افزود: لارستان با 96 هزار و 150، خنج با 14 هزار و 461 و گراش با 28 هزار و 664 مكان برداشت اطلاعات شده است.
معاون وزیر ارتباطات بیان كرد: الكترونیكی شدن خدمات باعث كاهش وقت، هزینه و روان سازی خدمات خواهد شد.
وی ابراز امیدواری كرد تا دهه فجر امسال تجارت الكترونیك و هاب پستی در منطقه لارستان عملیاتی شود.
مدیرعامل پست كشور و معاون وزیر ارتباطات در ادامه از شركت خدمات بار هوایی و ساختمان كارگو فرودگاه بین المللی لارستان، ساختمان جدید گمرك، اداره پست شهرستان و زمین احداث اداره پست لارستان و بازار قیصریه و دهن شیر بازدید كرد.
7371/ 1876
تنظیم و دبیر: غلامرضا مالك زاده