۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82228820
T T
۰ نفر
فرماندار كرج: گفتمان ایثار و شهادت رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

كرج -ایرنا - معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه كرج گفت: دفاع مقدس، اوج وفاداری ملت به آرمان های انقلاب اسلامی بوده كه گفتمان ایثار و شهادت رمز پیروزی آن است .

به گزارش ایرنا، از فرمانداری ویژه كرج، محمد تقی ایرانی روز سه شنبه در نشست كارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت كه با موضوع هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزارشد، افزود: گرامیداشت دفاع مقدس، به معنای ارج نهادن به آرمان های والایی است كه ملت شریف ایران ، در نخستین سالهای استقرار نظام جمهوری اسلامی، با وفاداری برای حفظ ارزش های انقلاب، با ایثار و از خودگذشتكی در مقابل دشمن ایستادند و از این آرمان ها دفاع كردند.
وی ادامه داد:ملت ما روزهای دشواری را در طول این سی و هفت سال پشت سر گذاشته است كه تمامی این سختی ها با پشتوانه رهنمودهای امام و رهبری، فداكاری و ایثار شهدا و ایثارگران و حمایت ملت شریف ایران پشت سر گذاشته شده تا نهال نوپای انقلاب اسلامی در سال 57 ، امروز به درختی تنومند تبدیل شود.
ایرانی امنیت امروز كشور را مرهون فداكاری و از خودگذشتگی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس عالی ترین مصداق شهادت طلبی و ایثار بود وامروز این فرهنگ باید حفظ شده و در ترویج آن دستور كار مسئولین قرار گیرد.
وی تاكید كرد: فرهنگ ایثار گری باید به گفتمان غالب جامعه تبدیل شودو همه ما باید از فرصت هایی كه برای خدمتگزاری برایمان به وجود می آید به نحو احسن استفاده نماییم و بدانیم كه شاید امروز آخرین فرصت برای ما باشد كه دین خود را به انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران ادا نماییم.
وی افزود: مصادیق ایثارگری در كشور ، به شیوه های مختلفی بروز می یابد كه امر به معروف و نهی از منكر، تلاش برای گسترش عدل و انصاف، رعایت حقوق شهروندی و ترویج اخلاق و سبك زندگی اسلامی در رفتار روزمره و پرهیز از دروغ نمونه ای از ایثارگری است.چرا كه جامعه باید اخلاق مدار و دین محور باشد.
فرماندار كرج اضافه كرد: خون پاك شهدا، مسئولیت ما را برای حفظ آرمان های انقلاب بیشتر می كند و ما نسبت به انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعد مسئولیت داریم.
فرماندار كرج در ادامه به ضرورت برنامه ریزی دستگاه های مسئول برای اجرای بهینه مراسم گرامیداشت دفاع مقدس تاكید كرده و گفت: رژه نیروهای مسلح ، گلباران مزار شهدا، تكریم خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری مراسم خاطره گویی راویان دفاع مقدس، نمایشگاه دفاع مقدس و برنامه های متنوع ورزشی و فرهنگی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده كه با همكاری ادارات مربوطه ، در فاصله روزهای 31 شهریور تا 7 مهر ماه اجرایی خواهد شد.
8029/1535