۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82228691
T T
۰ نفر
قائم مقام بنياد شهيد: مراكز آموزشي و دانشگاهي بايد كيفي تر شود

تهران - ايرنا - قائم مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: مراكز آموزشي و دانشگاهي بايد بيش از پيش كيفي تر شود و توجه ويژه اي به اين مراكز شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از بنياد شهيد، محسن انصاري درمراسم افتتاح ساختمان دانشكده علوم كشاورزي دانشگاه شاهد افزود: بي‌ شك مخاطبان اصلي رهبر معظم انقلاب اسلامي به ‌خصوص در حوزه مسئله اقتصاد مقاومتي، نخبگان و فرهيختگان دانشگاهي هستند و در بند دو سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي نيز بر اقتصاد دانش‌ بنيان تاكيد شده است.
وي دانشگاه شاهد را از مراكز مهم و معتبر علمي كشور دانست كه اميدهاي بسياري در باره آن وجود دارد؛ گفت: حركت‌ هاي رو به رشد اين مجموعه بايد استمرار يابد.
وي ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مسئولان و كاركنان مجموعه دانشگاه شاهد و با حمايت ‌هاي انجام شده ازآنها، ساختمان دانشكده كشاورزي در زمان معين و با شرايط مناسب تكميل و آماده بهره‌برداري شد و با حمايت‌هايي كه بعد از اين نيز ادامه خواهد يافت، دانشكده هنردانشگاه شاهد نيز در بهمن ماه سال جاري افتتاح مي ‌شود.
قائم ‌مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران، احداث دانشكده كشاورزي دانشگاه شاهد را گامي بلند در راستاي ايجاد زيرساخت‌هاي توسعه علمي كشورعنوان كرد و گفت: بي‌شك توسعه علمي باعث عزت و اقتدار بيش از پيش كشورمان خواهد شد، در دنياي امروز يكي از مهمترين مسيرهاي پيشرفت و رقابت، توسعه علم و دانش است و رهبر معظم انقلاب نيز همواره بر لزوم جهش علمي كشورمان تاكيد داشته‌ اند.
كاميار ثقفي رييس دانشگاه شاهد نيز در اين مراسم ضمن ارائه گزارشي از مراحل ساخت و اجراي پروژه دانشكده علوم كشاورزي دانشگاه شاهد اظهاركرد: در بسياري از موارد اجراي پروژه هاي عمراني در موعد مقرر و با هزينه هاي از پيش تعيين شده پايان نمي يابند اما ساخت دانشكده علوم كشاورزي كاملا همسو با اقتصاد مقاومتي بود و تغييري در نقشه هاي از پيش تعيين شده، زمان بندي و هزينه ها ايجاد نشده است.
ساختمان دانشكده كشاورزي حدود 6 هزار و 160 متر مربع مساحت دارد و درسه طبقه بنا شده است و مدت زمان بهره برداري اين پروژه 17 ماه بوده و از جمله بخش هاي مختلف اين دانشكده مي توان به كلاس هاي آموزشي، فضاهاي اداري، آزمايشگاه هاي مركزي، سايت كامپيوتر، بانك ژن، كتابخانه براي خواهران و برادران و سالن اجتماعات اشاره كرد.
اجتمام**7268/1724
۰ نفر