۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82228249
T T
۰ نفر
دو جشنواره استاني و كشوري تئاتردر شهرستان فساي فارس آغاز شد

شيراز - ايرنا - شانزدهمين دوره جشنواره استاني تئاتر پسامهر و چهارمين جشنواره تئاترخياباني شهروند جنوب كشور در فسا از توابع استان فارس آغاز به كار كرد .

مدير فرهنگ و ارشاد اسلامي فسا سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اين مطلب گفت:اين جشنواره ها در دو بخش صحنه اي و خياباني ديروز آغاز شده و به مدت چهار روز در شهرستان فسا ادامه دارد.
محمد كاظم رحماني اظهار داشت:هنرمندان در جشنواره پسامهر در بخش صحنه اي با نمايش هايي از آباده ، شيراز، استهبان ، ني ريز و فسا به رقابت مي پردازند ودر بخش خياباني نيز نمايش هايي ازتهران، آمل، شهركرد، مسجدسليمان، اهواز، آبادان، ميناب، فيروزآباد، نورآباد و فسا در شهر به اجرا در مي آيد.
وي با بيان اين كه بيش از 50 اثر خياباني در نقاط مختلف از جمله پارك ها و ميدان ها و خيابان هاي اصلي شهر فسا اجرا مي شود گفت :با توجه به علاقه فراوان مردم شهرستان فسا به نمايش هاي صحنه اي و خياباني پيش بيني مي شود امسال 20 هزار نفر از اين برنامه ها ديدن كنند.
وي افزود : نمايش هاي خياباني در باغ كديوري ؛ باغ ملي و ميدان غدير و نمايشهاي صحنه اي در خانه تئاتر سالن استاد سيروس خورشيد اجرا مي شود.
مدير فرهنگ و ارشاد اسلامي فسا افزود : براي شركت در اين جشنواره 100 اثر به دبير خانه جشنواره ارسال شده كه پس از مرحله بازخواني و بازبيني 22 اثر به مرحله پاياني و داوري راه پيدا مي كنند .
اين جشنواره تا پنجشنبه ادامه دارد و مراسم اختتاميه نيز همان روز برگزار خواهد شد.
شهرستان فسا در 130 كيلومتري جنوب شرق شيراز واقع شده است.
6113 /1876
۰ نفر