۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82228199
T T
۰ نفر
شكست حزب ضد مهاجران از حزب حاكم در انتخابات ایالتی غرب آلمان

برلین - ایرنا - حزب دست راستی جایگزین برای آلمان (AFD) یك هفته پس از آنكه محافظه كاران حاكم (حزب دمكرات مسیحی) را در انتخابات محلی یكی از ایالات شرقی این كشور شكست داد، در انتخابات محلی یكی از ایالات غربی از این حزب شكست خورد و در میان احزاب این منطقه چهارم شد.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: حزب دمكرات مسیحی یكشنبه هفته پیش برای اولین بار از این حزب دست راستی در انتخابات ایالتی شكست خورد و حزب ضد مهاجرتی AFD با كسب 20.8 درصد آرا در انتخابات ایالت مكلنبورگ - وورپومرن (Mecklenburg-Vorpommern) پیروز شد.
حزب دمكرات مسیحی با 19 درصد آرا به رتبه سوم سقوط كرد و در نتیجه ؛ انتقادها از سیاست های مهاجرتی مركل بیش از پیش افزایش یافت.
اما حزب دمكرات مسیحی یكشنبه این هفته (پریروز)، در انتخابات محلی ایالت غربی ساكسونی سفلی، توانست با كسب 34.4 درصد آرا پیروز انتخابات شود و حزب چپ میانه سوسیال دمكرات با 31.2 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. حزب سبزها نیز با كسب 10.9 درصد آرا سوم شد و AFD با 7.8 درصد آرا در جایگاه چهارم قرار گرفت.
حزب جایگزین برای آلمان در انتخابات محلی ایالت غربی هسه (Hesse) نیز كه در ماه مارس برگزار شد، 11.9 درصد آرا را به دست آورد.
این حزب دست راستی در شرق این كشور هوادار بیشتری دارد و در ایالت غربی ساكسونی سفلی در بیشتر شهرها كمتر از 10 درصد آرا را به دست آورد ولی توانست 10.1 درصد آرا را در مركز این ایالت (هانوور) به دست آورد و پس از احزاب دمكرات مسیحی (31.2)، سوسیال دمكرات (29)، و سبز (13.6) قرار گیرد.
AFD بتازگی در نظرسنجی های سراسری رشد كرده است و بر اساس یكی از جدیدترین نظرسنجی ها كه موسسه امنید (Emnid) برای روزنامه بیلد انجام داد حمایت از این حزب به 13 درصد رسیده و افت حزب دمكرات مسیحی آنگلا مركل صدر اعظم، هواداران آن را به 33 درصد كاهش داده است.
سیاست های مركل در پذیرش پناهجویان از دلایل عمده افت شمار هواداران وی و افزایش هواداران حزب ضد مهاجرت جایگزین برای آلمان بخصوص در شرق این كشور بوده است كه در قیاس با غرب از اوضاع اقتصادی بدتری دارد.
اروپام**3092**1479
۰ نفر