۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82225303
T T
۰ نفر
استاندار: هفت هزار ميليارد ريال از بودجه سفر رئيس جمهوري به يزد امسال پرداخت مي شود

يزد- ايرنا – استاندار يزد گفت: از 9 هزار و 700ميليارد ريال بودجه سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به استان يزد هفت هزار ميليارد آن در سال جاري و مابقي در سال 96 اختصاص مي يابد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي استانداري يزد، سيدمحمد ميرمحمدي در پنجمين نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با بيان اينكه تمام طرح هاي مربوط به سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به يزد بايد در سال جاري و حداكثر تا سال آينده به بهره برداري برسد، گفت: همه بودجه اين سفر به طور قطع اختصاص مي يابد.
وي پيگيري ويژه براي تحقق و بهره‌برداري اين پروژه‌ها را خواستار شد و تاكيد كرد: پروژه ها از سوي تمام دستگاه ها و نهادهاي استان بايد به صورت شفاف در مكان مشخص و با اعتبار دقيق تعريف شود و ضروري است از طرح مسائل كلي در اين زمينه پرهيز شود، بنابراين بايد در ارائۀ گزارش ها به صورت كمّي و شفاف عمل شود.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: دولت تدبير و اميد فعاليت ها و اقدام هاي خود را براساس شفافيت و صداقت قرار داده و ما نيز بايد اين رويكرد را در دستوركار قرار دهيم.
رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعۀ استان گفت: لازم است مسئولان و مديران دستگاه هايي كه در سفر رياست جمهور به استان يزد و در مصوبات سفر داراي پروژه هستند، بدون اتلاف وقت اين پروژه ها را پيگيري كرده و روند پيشرفت هر پروژه را به صورت شفاف حداقل هر سه ماه يكبار گزارش كنند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه استان نيز در اين نشست گفت: اعتبارات مربوط به طرح هاي مصوب سفر رئيس ‌جمهوري كه 9هزار و 700ميليارد ريال بوده با افزودن 400 ميليارد ريال از اعتبارات استاني به آن، به بيش از 10 هزار ميليارد ريال مي‌رسد.
حميدرضا نصيري زاده خاطرنشان كرد: 46 طرح و پروژه در سفر رياست جمهور به استان يزد به تصويب رسيده و اين پروژه‌ها در هفت فصل مسكن و عمران شهري، منابع آب، كشاورزي، علمي، فرهنگي و گردشگري، ورزش و جوانان، حمل و نقل و بهداشت و درمان تعريف شده است.
وي همچنين در خصوص اجراي طرح سرشماري نفوس و مسكن در استان اظهار كرد: اين طرح از سوم تا 24 مهرماه به صورت اينترنتي و از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوري اجرا مي‌شود كه شايسته است همۀ دستگاه هاي اجرايي استان براي هرچه بهتر و دقيق‌تر انجام شدن طرح با سازمان برنامه و بودجه استان همكاري كنند.
محمدصالح اوليا رئيس دانشگاه يزد نيز در اين نشست از برگزاري نخستين همايش ملي توسعۀ اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان و چشم‌انداز آن در افق سال 1404 در 27 و 28 شهريورماه سالجاري خبرداد و در اين نشست بر حضور و همكاري دستگاه هاي استان براي برگزاري هرچه بهتر اين همايش تاكيد شد.
رئيس جمهوري به همراه هيات دولت تدبير و اميد در بيست و دومين سفر استاني دولت، 17 اسفند 94 مهمان مردم يزد بودند.
1968/ 6014/