۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82224772
T T
۰ نفر
شمارش معكوس برای شروع سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن 1395

تهران- ایرنا- رییس مركز آمار ایران با اشاره به ابلاغ فرمان رییس جمهوری گفت: سرشماری اینترنتی نفوس و مسكن با ضریب نفوذ 45 درصد اینترنت از سوم تا 24 مهرماه امسال انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «امیدعلی پارسا» روز شنبه در نخستین نشست خبری پس از احراز مسوولیت به عنوان رییس مركز آمار ایران، افزود: با انجام سرشماری به شكل اینترنتی ، ایران به باشگاه كشورهای با سرشماری موفق می پیوندد.
رییس ستاد سرشماری نفوس و مسكن سال 1395 كشور یكی از مهمترین ویژگی های سرشماری را محرمانه بودن این اطلاعات عنوان كرد و گفت: مركز آمار ایران كاری به هویت فرد ندارد و تنها اطلاعات جمعیتی، شغلی ،سكونت، میزان سواد و ... افراد و خانوارها جمع آوری می شود.
پارسا تاكید كرد: مركز آمار ایران در تلاش است حتی یك نفر از سرشماری جانیفتد و حتی اتباع خارجی در ایران سرشماری خواهند شد.
رییس مركز آمار ایران با یادآوری اینكه برای جمع آوری اطلاعات درباره هدفمندی یارانه ها نباید از مركز آمار ایران استفاده می شد، گفت:برای این هدف خوب از ابزار خوبی استفاده نشد.
پارسا تاكید كرد ما هیچ ارتباطی با هدفمندی یارانه ها نداریم و اطلاعاتی كه جمع اوری می شود خاصیت كاربردی در این زمینه ندارد.
به گزارش ایرنا، هشتمین سرشماری نفوس و مسكن سال 1395 به دو شیوه اینترنتی و حضوری انجام می شود. سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهر ماه
برگزار می شود. در این روش مطلع ترین فرد خانوار می تواند با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir و یا وارد كردن شماره ملی سرپرست خانوار به عنوان رمز ورود به پرسشنامه سرشماری دسترسی یافته و اطلاعات خانوار خود را در آن وارد كند.
سرشماری حضوری از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه امسال در كشور اجرا می شود. در مجموع سرشماری سال 1395به میزان 51 روز زمان می برد.
در سرشماری حضوری سال جاری از ابزار تبلت استفاده می شود كه این گامی ارزشمند در راستای صرفه جویی مصرف كاغذ است.
اقتصام **9123**1561
۰ نفر