۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82221756
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی كتاب مسكو با حضور ایران گشایش یافت

مسكو - ایرنا - بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب مسكو با شركت بیش از 500 ناشر روس و خارجی ازجمله چند موسسه ایرانی آغاز بكار كرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه بین المللی كتاب مسكو در مجموعه مركز نمایشگاه های روسیه موسوم به «ودنخا» در فضایی به وسعت پنج هزار مترمربع دایر شده است.
در نمایشگاه امسال ناشرانی از 37 كشور جهان از جمله چین، بلاروس، كوبا، جمهوری اسلامی ایران و همچنین كشورهای آسیای میانه، اروپایی و آفریقایی شركت دارند و حدود یكصد هزار جلد كتاب نیز عرضه شده است.
در چارچوب برنامه نمایشگاه بین المللی كتاب مسكو دهها برنامه فرهنگی ازجمله رونمایی از كتاب های جدید و برگزاری میزگردها و سمینارهای فرهنگی پیش بینی شده و شماری از نویسندگان و شخصیت های فرهنگی روس نیز با علاقه مندان امور فرهنگی دیدار می كنند.
یونان مهمان ویژه نمایشگاه امسال كتاب مسكو است و در چند غرفه در مركز سالن نمایشگاه كتاب ها و محصولات چاپی خود را عرضه كرده است.
رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در مسكو و موسسه نمایشگاههای فرهنگی از موسسات ایرانی شركت كننده در نمایشگاه بین المللی كتاب مسكو هستند.
رونمایی از كتاب «ایران ما» به زبان روسی اثر احمد خاتمی رئیس دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی، معرفی صنعت نشر ایران در قالب كتابچه به زبان روسی دربرگیرنده مراكز اطلاع رسانی مرتبط مانند خانه كتاب و كتابخانه ملی، جوایز و طرح های حمایتی كتاب در عرصه بین المللی نظیر برترین (تاپ)، شناساندن اتحادیه ها و تشكل های نشر و رونمایی از جدیدترین كتاب های ترجمه شده فارسی به روسی از برنامه های غرفه ایران اعلام شده است.
رونمایی از كتاب داستان های جنگی، طنز فارسی در سه دهه اخیر در ایران، مروری بر ادبیات ایران و روسیه، برگزاری روز ایران، رونمایی از ترجمه فارسی كتاب آرامگاه لنین، مروری بر ترجمه آثار ادبیات روسی به زبان فارسی، مثنوی معنوی و ادبیات عرفانی، معرفی انجمن ادبی، مركز زبان فارسی و بنیاد ایران شناسی از جمله برنامه هایی است كه در این دوره از نمایشگاه با همكاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در نمایشگاه یك هفته ای كتاب مسكو تدارك دیده شده است.
اروپام*391 ** 1516