۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82218773
T T
۰ نفر
دو هزار و 271 سازمان مردم نهاد مقابله با اعتياد در كشور فعاليت دارند

تهران - ايرنا - مديركل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه واگذاري تصدي گري ها به مردم گفت: 30 هزار كارشناس در قالب دوهزار و 271 سمن و تشكل غيردولتي در سراسر كشور به امر پيشگيري درمان، كارآفريني و مقابله با پديده شوم اعتياد مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمد بيرجندي فخرآبادي روز دوشنبه در همايش توانمندسازي، هويت بخشي و جامعه پذيري بهبوديافتگان اعتياد و صيانت از خانواده آنها افزود: در سال «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» موفق شديم اقدامات نوآورانه و قابل توجهي در حوزه توانمندسازي بهبوديافتگان و صيانت اجتماعي از خانواده آسيب ديده اين افراد اجرا كنيم.
وي تصريح كرد: همسويي و همدلي در سياستگذاري، برنامه ريزي و اجرا در اين حوزه به عنوان نخستين گام به طور كامل در دستگاه هاي اجرايي استان تهران محقق شده است.
بيرجندي، چهار ماموريت اصلي ستاد مبارزه با موادمخدر را پيشگيري، درمان، حمايت و صيانت از بهبود يافتگان و خانواده هاي آنان عنوان كرد و گفت: صيانت در واقع فرآيند توانمندسازي و بازگشت بهبوديافتگان به جامعه است.
وي يادآورشد: صيانت با حمايت سازمان هاي مردم نهاد و فعالان اين عرصه بايد انجام شود.
بيرجندي به حمايت از 50 طرح اشتغال از مجموع 150 طرح ارائه شده در كشور براي كارآفريني بهبود يافتگان اشاره و اظهار كرد: در دو سال گذشته 480 فرصت شغلي پايدار براي اين قشر ايجادشده است.
مديركل دفتر توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لزوم توجه به برنامه ريزي ها در اين حوزه خاطرنشان كرد: تا پايان برنامه ششم بايد 25 درصد از نرخ مصرف كنندگان موادمخدر كاهش يابد كه به معناي كاهش سالانه پنج درصدي است.
وي با بيان اينكه در هيچ دولتي به اندازه دولت يازدهم به موضوع مشاركت هاي مردمي در اين حوزه توجه نشده است خاطرنشان كرد: در همين راستا نخستين همايش گفتمان سازي حمايت از بهبوديافتگان و صيانت از خانواده آن ها آذرماه در تهران برگزار مي شود.
همايش توانمندسازي، هويت بخشي و جامعه پذيري بهبوديافتگان از اعتياد و صيانت از خانواده آنها روز دوشنبه با حضور جمعي از مديران استاني و اعضاي سمن هاي فعال اين عرصه در سالن همايش هاي مجتمع فرهنگي شقايق تهران برگزار شد.
تهرام/7243/2079// 1625
۰ نفر