۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82210648
T T
۰ نفر
اهالي فرهنگ و هنر مراغه موفقيت در جشنواره هاي بين المللي را دنبال كنند

مراغه – ايرنا – رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه با اشاره به ارتقا سطح فرهنگي و هنري اين شهرستان طي سال هاي اخير گفت: اهالي فرهنگ و هنر مراغه حضور موفقيت آميز در جشنواره هاي بين المللي را هدف قرار دهند.

به گزارش ايرنا، احمد دادرس فياضي روز سه شنبه در بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي دفتر مراغه افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه با جامع نگري به دنبال ايجاد زيرساخت هاي لازم براي درخشش اهالي فرهنگ و هنر اين شهرستان در عرصه بين المللي است.
وي به برخي از موفقيت هاي هنرمندان تئاتر مراغه اشاره كرد و گفت: تئاتر اين شهرستان در سال جاري با نمايش ' سايه ها و باد' به كارگرداني فريدون ولائي و ' گرگ گرسنه' به كارگرداني هادي افتخارزاده موفق به حضور در عرصه هاي فراملي شده است.
رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه ادامه داد: نمايش سايه ها و باد در جشواره هاي بين المللي بلاروس موفق به كسب ديپلم افتخار شده و در جشنواره هاي بين المللي فجر و تركيه نيز خوش درخشيده است؛ نمايش گرگ گرسنه نيز هم اكنون در جشنواره بين المللي مبارك حضور دارد.
دادرس فياضي با اشاره به اينكه برخي از آئين هاي محلي با استقبال كمتر مخاطبان مواجه است، افزود: ارتقاي جشنواره هاي بومي به سطوح ملي و بين اللملي مي تواند به درخشش هنرمندان اين شهرستان در سطوح بين المللي كمك كند.
وي اضافه كرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه نيز به دنبال برندسازي جشنواره ها و فعاليت هنرمندان بومي در عرصه هاي ملي و بين المللي است.
وي با اشاره به همكاري هاي تنگاتنگ مسئولان شهرستان با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: رويكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ايجاد زيرساخت هاي فرهنگي و هنري، گسترش فرهنگ ايران اسلامي و فراهم سازي زيرساخت ها و زمينه هاي لازم براي ظهور هنرمندان توانمند است.
شهرستان 250 هزار نفري مراغه در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي قرار دارد.
3034/ 3072/6183