۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۴۷
کد خبر: 82201870
T T
۰ نفر
استاندار فارس: دولت يازدهم در شرايط دشوار فعاليت خود را آغاز كرد

شيراز- ايرنا- استاندار فارس با اشاره به موفقيت دولت يازدهم در بخش هاي مختلف، گفت: دولت با وجود تمام محدوديت ها و آغاز فعاليت در شرايط دشوار، تمام تلاش خود را براي پيشرفت كشور و آسايش مردم به كار گرفت.

به گزارش ايرنا، سيد محمدعلي افشاني روز چهارشنبه در دومين روز از هفته دولت در جلسه شوراي اداري شهرستان سپيدان، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر افزود: به اعتقاد كارشناسان و صاحبنظران اقتصادي، كشور طي سه سال گذشته توانسته است كه در مسير شكوفايي گام بردارد.
وي ادامه داد: ثبات اقتصادي، تثبيت نرخ ارز، كنترل تورم و برقراري ارتباط گسترده با خارج از كشور به عنوان لازمه اقتصاد از جمله موفقيت هاي دولت تدبير و اميد در سال هاي اخير است.
استاندار فارس اظهار كرد: در عصر كنوني، كشورها به ميزان سهمي كه از بازار دنيا دارند مي توانند در عرصه هاي مختلف نقش آفريني كنند.
افشاني افزود: در دنياي امروز دفاع از سهم بازار مهمتر از دفاع از مرزهاست چرا كه داشتن سهم در بازار رونق كسب و كار، اشتغال، و شكوفايي اقتصادي و توسعه همه جانبه را به دنبال دارد اما اگر اين سهم از بين برود به دست آوردن آن كار آساني نيست چرا كساني كه سهمي را در بازار تصاحب مي كنند به راحتي حاضر به از دست دادن آن نيستند.
وي اظهار كرد: اما با وجود تمام مشكلات، دولت يازدهم مسائل را به گونه اي مديريت كرد كه مشاهده مي كنيم به عنوان مثال در زمينه نفت، سهم ما از بازار جهاني به دوران قبل از تحريم ها بازگشته و تورم نيز تك رقمي شده است.
استاندار فارس، با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته شده براي رونق واحدهاي توليدي در كشور از سوي دولت، بيان داشت: اين استان تا امروز با جذب يك هزار و 80 ميليارد ريال از اين تسهيلات با فاصله 280 ميليارد ريالي نسبت به استان دوم كشور، در جايگاه اول قرار دارد.
افشاني گفت: در بحث معرفي واحدهاي توليدي به بانك ها نيز فارس با فاصله زيادي نسبت به ديگر استان ها در جايگاه نخست قرار گرفته است.
او اظهار كرد: امروز كميته جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري كه حدود 10 ماه گذشته در استان راه اندازي شد، حداكثر طي مدت 15 روز به تقاضاي سرمايه گذاري پاسخ قطعي مي دهد.
استاندار فارس گفت: اگر طرحي داراي توجيه مالي، فني و اقتصادي باشد بانك ها تسهيلات لازم را در اختيار آن طرح قرار خواهند داد چرا كه به تعبير بانك ها اعتباراتي كه در اختيار بانك ها قرار دارد مانند يك گلوله آتشين است كه نبايد نزد خودشان نگاه دارند و بايد در اختيار طرح هاي سودآور قرار دهند.
افشاني، بر لزوم استقرار سامانه مديريت كيفيت در واحدهاي توليدي هم گفت: يك نظريه در بحث اقتصادي مطرح است و آن اينكه اگر بخواهيد بمانيد بايد سامانه مديريت كيفيت را در واحد خودتان مستقر كنيد.
وي افزود: در جنگ جهاني دوم ابتدا سامانه كنترل كيفيت مطرح شد، پس از آن سامانه تضمين كيفيت و سپس سامانه مديريت كيفيت براي كنترل و مديريت تمام فرآيندهاي توليد مستقر شد.
استاندار فارس افزود: امروز هر واحد توليدي كه فاقد مديريت كيفيت باشد دوام نخواهد آورد.
افشاني، با اشاره به ظرفيت گردشگري و كشاورزي شهرستان سپيدان هم گفت: روستاها مراكز توليد و روستاييان به عنوان توليد كننده، انسان هايي كم توقع و پركار هستند كه همواره بخشي از توليد ملي را برعهده دارند.
وي اضافه كرد: اگر امكانات را براي روستاييان فراهم كنيم تا آنها در روستاهاي خود بمانند ديگر مشكلات حاشيه نشيني و نگراني هاي ناشي از آن را نخواهيم داشت.
استاندار فارس، در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به بهره مندي 17 روستاي شهرستان سپيدان از گاز گفت: از سال 44 تا كنون در استان فارس به 606 روستا گاز رساني شده است در حالي كه در سه سال فعاليت دولت تدبير و اميد 570 روستا از مزاياي گاز طبيعي بهره مند شده اند و گازرساني به 520 روستا نيز در دست انجام است.
افشاني، يكي از دغدغه هاي اصلي خانوارهاي روستايي و همچنين مسئولان را مساله اشتغال در روستاها دانست و گفت: اگر نتوانيم مشكل اشتغال در روستاها را حل كنيم بايد نظاره گر مهاجرت روستاييان به حاشيه شهرها باشيم.
او گفت: وظيفه ملي همه ماست كه نگذاريم روستاييان به شهرها مهاجرت كنند و اين كار را نه در حرف و شعار بلكه بايد در عمل و با فراهم كردن امكانات و زيرساخت ها محقق سازيم.
وي، از مديران دستگاه هاي اجرايي خواست كه ضمن واگذاري امور به بخش خصوصي، زمينه فعال شدن اين بخش را فراهم كنند.
افشاني ادامه داد: بدون ترديد اگر بخش خصوصي مورد حمايت قرار گيرد خودش مي تواند مشكلات خود را حل كند و براين باوريم كه كوتاهي در حمايت و كمك به بخش خصوصي، ظلمي بزرگي به اين بخش است.
وي، ضمن تاكيد بر لزوم ايجاد اميد در بين مردم افزود: همه افراد و شخصيت هاي داراي جايگاه و كساني كه تريبون در اختيار دارند موظفند كه مردم را نسبت به آينده كشور اميدوار كنند.
او افزود: از يك جامعه نااميد نمي توان انتظار داشت كه بتواند بر مشكلات غلبه كند بنابراين بايد جامعه را همواره اميدوار نگه داشت.
وي، در مورد سفرهاي شهرستاني نيز گفت: در تمام اين سفرها، جهت گيري هاي خود را بر اساس گزارش هايي كه فرمانداران، امامان جمعه، نمايندگان و ساير مسئولان ارائه مي دهند اصلاح و تنظيم مي كنيم و بر اساس مزيت هاي هر منطقه به گونه اي برنامه ريزي مي كنيم كه از منابع محدود موجود حداكثر استفاده شود.
در دومين روز از هفته دولت (دوم تا هشتم شهريور) و با حضور استاندار فارس، 17 روستاي بخش بيضا شهرستان سپيدان با اعتباري افزون بر 69 ميليارد ريال از مزاياي گاز طبيعي بهره مند شدند.
همچنين سالن ورزشي دالين بخش بيضا كه با اعتباري افزون بر هفت ميليارد و 500 ميليون ريال ساخته شده است، با حضور استاندار فارس به بهره برداري رسيد.
استاندار فارس همچنين گلخانه توليد گل رُز در بخش بيضاي شهرستان سپيدان را كه با سرمايه گذاري 30 ميليارد ريال ايجاد شده و اشتغالزايي براي هشت نفر را به همراه دارد، افتتاح كرد.
6122 /6118/1772
۰ نفر