۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82201791
T T
۰ نفر
فلسطینیان دفتر صلیب سرخ در كرانه باختری را در همبستگی با یك زندانی بستند

تهران – ایرنا – ده ها نفر از فعالان فلسطینی روز چهارشنبه دفتر كمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر «بیره» واقع در كرانه باختری را در اعتراض به امتناع این كمیته از حمایت از اسیران فلسطینی به ویژه زندانی بلال كاید بستند.

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، حدود 50 فعال از ساعات اولیه امروز (چهارشنبه) در مقابل ساختمان كمیته بین المللی صلیب سرخ تجمع كرده و مانع از ورود كاركنان به دااخل ساختمان شدند.
معترضان با در دست گرفتن پارچه نوشته هایی خواستار اتخاذ اقدام فوری بین المللی برای آزادی اسیر بلال كاید كه از دو ماه پیش اعتصاب غذا كرده است، شدند.
معترضان فلسطینی همچنین با سر دادن شعارهایی بی تفاوتی سازمان ملل در قبال اسیران فلسطینی دربند اسارتگاه های رژیم صهیونیستی را محكوم كردند.
فعالان فلسطینی همچنین رو دوشنبه نیز دفتر سازمان ملل در شهر رام الله را بستند.
بلال كاید از 15 ژوئن (26خرداد) در اعتراض به صدور حكم غیرقانونی موسوم به بازداشت اداری خود توسط مسوولان رژیم صهیونیستی درست در روزی كه با پایان مدت محكومیتش مقرر بود آزاد شود، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
عفو بین الملل به نقل از برادر این اسیر فلسطینی این اقدام رژیم صهیونیستی را انتقام جویانه عنوان كرده است.
رژیم صهیونیستی این اسیر فلسطینی را به خاطر عضویت در جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین به 14 و نیم سال زندان محكوم كرده بود.
سازمان عفو بین الملل ضمن محكوم كردن بازداشت غیر قانونی بلال كاید از اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی با وجود پایان دوران محكومیت 14 سال و 6 ماهه وی، از این رژیم خواست كه اتهام وارده علیه این اسیر فلسطینی را مشخص كند.
این سازمان بین المللی با صدور بیانیه ای اعلام كرد رژیم صهیونیستی یا باید اتهام بلال كاید را مشخص كنند و یا او را آزاد كند.
خاورم**9364**1144
۰ نفر