۲ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۳۲
کد خبر: 82200436
T T
۰ نفر
آغاز عملیات اجرایی سه پروژه آبخیزداری به مناسبت هفته دولت در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- معاون آبخیزداری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از شروع عملیات اجرایی سه پروژه آبخیزداری با اعتبار 12 میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.

ابوالقاسم حسین پور عصر سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های مذكور با هدف بهره برداری از سیلاب های فصلی در جهت تغذیه آبخوان های زیرزمینی و مقابله با پیامدهای سیل، خشكسالی و كم آبی در سطح حوزه های آبخیز استان در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه و بندرخمیر به اجرا درآمده است.
وی افزود: از بین سه پروژه فوق دو پروژه از محل اعتبارات تملك دارایی های سرمایه ای استانی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به میزان هشت میلیارد و 300 میلیون ریال پیش بینی و اختصاص یافته و یك پروژه نیز با مشاركت خیرین به ارزش 3 میلیارد و 400 میلیون ریال تامین مالی شده است.
حسین پور با بیان اینكه هرمزگان حائز رتبه نخست در احداث سازه های آبخیزداری خیز ساز در كشور است، گفت: شش طرح آبخیزداری با مشاركت نیكوكاران تا پایان سال در هرمزگان به بهره برداری می رسد.
وی تصریح كرد: این طرحها با ظرفیت آبگیری چهار میلیون و 500 هزار متر مكعب در سال و با اعتبار 160 میلیارد ریال در حال ساخت است.
استان هرمزگان دارای هفت هزارو 430 سازه آبخیزداری با ظرفیت سالیانه افزون بر 400 میلیون مترمكعب مهار سیلاب است.
از مساحت هفت میلیون و200 هزار هكتاری استان هرمزگان، شش میلیون و 900 هزار هكتار جزو عرصه های منابع طبیعی است كه یك میلیون و 80 هزار هكتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هكتار مرتع و یك میلیون و 565 هزار هكتار آن را بیابان تشكیل می دهد.
دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته دولت نام گذاری شده است.
6048/7198

سرخط اخبار استان‌ها