۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82199915
T T
۰ نفر
دو عضو یك گروه افراطی و غیرقانونی پاكستان به قتل رسیدند

اسلام آباد - ایرنا - دو عضو گروه افراطی و غیرقانونی موسوم به 'اهل سنت و الجماعت' امروز سه شنبه در یكی از مدارس دینی شهر كراچی پاكستان توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند.

پلیس كراچی در گزارش خود كشته شدن 'مفتی غلام اكبر' و 'مفتی كامران' را در فهرست قتل های هدفمند قرار داده است.
گزارش پلیس حاكی است از آنجا كه افراد مقتول وابسته به گروه افراطی و غیرقانونی اهل سنت و الجماعت بوده اند، فرقه ای بودن ماهیت قتل این دو نفر را نمی توان رد كرد.
قتل دو نفر از اعضای گروه افراطی اهل سنت و الجماعت كمتر از یك روز قبل از ناآرامی های شب گذشته كراچی و متهم شدن حزب جنبش متحده قومی به دست داشتن در ناآرامی های شب گذشته رخ داده است.
همچنین كشته شدن این دو عضو گروه افراطی یاد شده در محل یكی از مدارس دینی شهر كراچی، تنها چند روز پس از تصویب قوانینی سخت گیرانه علیه این گونه مدرسه ها در ایالت سند(كراچی مركز ایالت سند است) رخ داده است.
روز گذشته 'مولانا فضل الرحمان' رهبر حزب سیاسی-دینی 'جمعیت علمای اسلام- شاخل فضل' تصویب چنین قوانینی را 'ضد اسلامی' دانست و گفت: تحمیل قوانین علیه مدرسه های دینی اقدامی غیرسازنده است.
پیش از این نیز دولت ایالتی خیبرپختونخوا در پاكستان اقدام به تصویب قوانین سخت گیرانه علیه مدارس دینی كرده است.
بسیاری از مقام های دولتی پاكستان معتقدند تعداد زیادی از مدارس دینی كوچك و بزرگ كه بسیاری از آنها در فهرست مدارس این كشور ثبت نشده اند، فعالیت هایی انجام می دهند كه موجب گسترش افراط گرایی و فرقه گرایی و درنهایت موجب گسترش تروریسم در كشور می شود.
دولت پاكستان، به ویژه بعد از تصویب طرح 'اقدام ملی علیه تروریسم' كه دوسال پیش و بعد از حادثه تروریستی مدرسه پیشاور انجام شد، اصرار زیادی بر ممنوع شدن فعالیت بسیاری از مدارس دینی دارد و معتقد است كه بسیاری از این مدارس به ترویج فرقه گرایی و افراط گرایی می پردازند.
با این وجود، گروه های مذهبی تندرو در پاكستان كه بعضا از سوی برخی كشورهای عربی حوزه خلیج فارس با هدف ترویج فرقه گرایی در پاكستان كمك ها مالی دریافت می كنند، مقابل دولت ایستاده اند و هرگونه اقدام علیه فعالیت مدارس دینی را اقدام 'ضد اسلامی' معرفی می كنند تا با این ترفند، بتوانند حمایت افكار عمومی جامعه را نسبت به ادامه فعالیت این گونه مدارس جلب كنند.
آساق*272*1723