۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82199834
T T
۰ نفر

گزارش یورونیوز از سفر منطقه ای محمدجواد ظریف

۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82199834
گزارش یورونیوز از سفر منطقه ای محمدجواد ظریف

تهران – ایرنا – شبكه تلویزیونی یورونیوز در بازتاب سفر محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه به منطقه آمریكای لاتین ، گزارش داد: جمهوری اسلامی ایران از منتقدان اصلی تحریم های واشنگتن علیه هاوانا بوده است.

یورونیوز روز سه شنبه با پوشش خبر سفر منطقه ای وزیرخارجه ایران گزارش داد: محمد جواد ظریف در ادامه سفر خود به آمریكای لاتین، وارد نیكاراگوئه شد.
یورونیوز در ادامه گزارش داد: قرار است وزیر خارجه ایران دراین سفر یك روزه با دانیل اورتگا رئیس جمهوری این كشور دیدار و گفت و گو كند.
این شبكه تلویزیونی همچنین افزود: محمد جواد ظریف در آغاز اولین سفر منطقه ای خود به آمریكای لاتین به كوبا سفر كرد.
یورونیوز گزارش داد: وزیرخارجه ایران ضمن دیدار با همتای كوبایی خود در هاوانا، از قصد ایران برای توسعه مناسبات با كوبا خبر داد.
این شبكه خبری در ادامه افزود: كوبا از جمله كشورهایی است كه همواره از حق ایران برای استفاده صلح جویانه انرژی هسته ای حمایت كرده و ایران نیز در مقابل از منتقدان اصلی تحریم های آمریكا علیه كوبا بوده است.
یورونیوز در پایان گزارش داد: محمد جواد ظریف در ادامه این سفر هفت روزه قرار است از كشورهای اكوادور، بولیوی، ونزوئلا و شیلی دیدن و با مقامات این كشورها ملاقات كند.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران یكشنبه شب گذشته به وقت تهران در راس یك هیات 120 نفر سیاسی و اقتصادی در اولین مرحله از سفر دوره ای خود به آمریكای لاتین وارد هاوانا شد.
وی درپایان سفر خود به كوبا، عصر روز گذشته (دوشنبه) دیدار دوساعته ای با 'رائول كاسترو' رئیس جمهوری كوبا داشت.
وزیرخارجه جمهوری اسلامی پس از ترك كوبا و در دومین مرحله از سفرش به آمریكای لاتین، دوشنبه شب به وقت محلی - صبح سه شنبه (امروز) به وقت تهران - وارد ماناگوا پایتخت نیكاراگوئه شد.
اروپام **1302**1856