۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82199660
T T
۰ نفر

تروريست ها و 'كشتارهاي كودكانه '

۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82199660
تروريست ها و 'كشتارهاي كودكانه '

تهران - ايرنا- پايگاه خبري عصر ايران نوشت: از هر 5 حمله تروريستي بوكوحرام در كشورهاي نيجريه، چاد و كامرون عامل 1 حمله آن كودك و نوجوان بوده است.مهاجم انتحاري اخير در شهر غازي آنتپ تركيه كه حمله او به يك مراسم عروسي دستكم 51 كشته و دهها زخمي برجاي گذاشت، طبق اعلام مقامات تركيه يك نوجوان 12 تا 14 ساله بوده است.

در ادامه اين نوشتار مي خوانيم: مقامات تركيه ديروز اعلام كردند عامل انتحاري به احتمال زياد از اعضاي گروه تروريستي داعش بوده است.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به همين بهانه گزارشي درباره سابقه استفاده از كودكان و نوجوانان انتحاري به وسيله گروه هاي تروريستي يا شبه نظامي منتشر كرده است.
بر اساس اين گزارش گروه داعش سابقه بلندي از استفاده كودكان و نوجوانان به عنوان شبه نظامي يا عوامل انتحاري دارد. اين گروه تروريستي كودكان را با انواع اسلحه و كمربندهاي انفجاري به مسلخ مرگ مي فرستد و از اين كودكان در ماموريت هاي تروريستي در خط مقدم جنگ هاي خود در عراق و سوريه استفاده مي كند.

بمب هاي ساعتي از نوع كودك
داعش گروه هايي از كودكان و نوجوانان را به عنوان عوامل حملات انتحاري و تروريستي تربيت كرده است. اين كودكان در اردوگاه ها و كلاس ها و مدارس ويژه اي آموزش مي بينند.
آموزش اين كودكان بر مبناي قرائتي خاص و افراط گرايانه از اسلام صورت مي گيرد.
آنها علاوه بر آموزش هاي عقيدتي ، آموزش هاي خاص نظامي مي بينند تا بتوانند به راحتي و در كمال آرامش اقدامات خشني چون 'سر بريدن ' يا 'شليك به سمت افراد اعدامي' انجام دهند.
داعش با اين كار مي خواهد نسلي جديد از شبه نظاميان كودك و نوجوان تشكيل دهد. در برخي ويدئوهايي كه از اين گروه منتشر شده كودكان و نوجوانان آموزش ديده سر مي برند و يا به سمت افراد اعدامي شليك مي كنند.
اين گروه تروريستي در سال هاي گذشته لشكري از كودكان و نوجوانان را براي انجام عمليات تروريستي در عراق و سوريه تربيت كرده است.
از جمله خونين ترين حملاتي كه از سوي اين تروريست هاي كودك و نوجوان در سال جاري ميلادي انجام شد حمله يك عامل انتحاري 16 ساله به بازي فوتبال جوانان در استاديومي در جنوب بغداد بود. در 25 مارس سال جاري ميلادي يك عامل انتحاري خود را در استاديومي در جنوب بغداد منفجر كرد كه در نتيجه آن 29 نفر كشته و 60 نفر زخمي شدند. بسياري از كشته ها و زخمي ها كودك و نوجوان بودند. داعش پس از اين حمله با انتشار ويدئو و عكس هايي مسئوليت آن را بر عهده گرفته و هويت نوجوان 16 ساله را اعلام كرد.
بر اساس گزارش اخير سازمان يونيسف هزاران دختر و پسر كودك و نوجوان در ماه ها و سال هاي گذشته در عراق از سوي گروه هاي تروريستي ربوده شده اند تا در جنگ ها به خدمت گرفته شوند. بسياري از دختران به عنوان برده جنسي و پسران نيز غالبا براي انجام ماموريت هاي تروريستي يا جنگي به خدمت اين گروه ها در مي آيند.
اما استفاده از كودكان به عنوان سلاح و يا سرباز تنها مختص به داعش نيست و گروه هاي ديگر افراط گرا و تروريستي نيز مبادرت به اين كار مي كنند.

بوكوحرام
بر اساس گزارش هاي سازمان هاي حقوق بشري و يونيسف گروه تروريستي بوكوحرام در نيجريه استفاده روز افزوني از كودكان و نوجوانان به عنوان عوامل انتحاري يا بمبگذاري دارد. در ابتداي سال جاري ميلادي يونيسف در گزارشي اعلام كرد از هر 5 حمله تروريستي بوكوحرام در كشورهاي نيجريه، چاد و كامرون عامل 1 حمله آن كودك و نوجوان بوده است. بر اساس گزارش 'ديده بان حقوق بشر' از سال 2009 كه حملات تروريستي بوكوحرام آغاز شده است، اين گروه صدها و احتمالا هزاران كودك و نوجوان را به عنوان عوامل تروريستي يا انتحاري به استخدام خود درآورده كه از اين تعداد دهها و يا شايد صدها حمله تروريستي را به وسيله عوامل انتحاري خود كه غالبا دختر هستند، انجام داده است.

القاعده
شبكه تروريستي جهاني 'القاعده ' نيز در تاريخچه فعاليت هاي خود سابقه استخدام و به كارگيري و آموزش كودكان و نوجوانان را به عنوان عوامل حملات انتحاري دارد. 'ابو مصعب الزرقاوي' رهبر سابق القاعده در عراق پيش از كشته شدن در سال 2006، از كودكان و نوجوانان به عنوان عوامل حملات انتحاري عليه نيروهاي آمريكايي در عراق استفاده مي كرد. اين گروه بعدها در بدنه داعش كنوني تركيب شده است.
در برخي ديگر از مناطق جهان از جمله در فلسطين و يمن نيز گروه هاي شبه نظامي از طريق آموزش نظامي به كودكان و نوجوانان تلاش دارند لشكري از آنها را براي انجام ماموريت هاي نظامي و يا حتي تروريستي در اختيار داشته باشند.
در يمن كه يكي از بالاترين آمارهاي جمعيت مسلح در جهان را دارد، كودكان و نوجوانان پسر غالبا در سنين خردي آموزش هاي نظامي مي بينند و نحوه نگهداري و شليك با اسلحه گرم را ياد مي گيرند.در بحران اخير اين كشور نيز هر دو گروه درگير (حوثي ها و طرفداران دولت در تبعيد عبد ربه منصور هادي ) از كودكان و نوجوانان مسلح در صفوف نظامي خود استفاده مي كنند.
*منبع: پايگاه خبري عصر ايران/1شهريور 95
** اول ** 1337
۰ نفر