۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82199599
T T
۰ نفر
دو طرح بهداشتي و درماني در بوكان به بهره برداري رسيد

مهاباد- ايرنا- مركز خدمات جامع سلامت شهدا و پايگاه فوريت هاي پزشكي 115 اميرآباد شهرستان بوكان در نخستين روز از هفته دولت طي آييني به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مدير شبكه بهداشت و درمان بوكان در آيين افتتاح اين طرحها گفت: عمليات احداث مركز خدمات جامع سلامت شهدا با توجه به احداث آپارتمان هاي مسكن مهر و افزايش جمعيت تحت پوشش از سال 1394 با مشاركت خيرين عرصه سلامت آغاز شد.
محمد مقصدحق افزود: با افتتاح اين مركز جمعيت 26 هزار نفري منطقه تحت پوشش خدمات بهداشتي و درماني اين طرح قرار مي گيرند.
وي اضافه كرد: توسعه اين مركز از 240 متر به 600 متر مربع با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد ريال از محل اعتبارات حوزه سلامت شهرستان و 500 ميليون ريال از محل كمك هاي خيرين انجام شد.
مقصدحق اظهار كرد: با راه اندازي اين مركز، كارشناسان خدمات پزشكي عمومي، ماما، كارشناسان بهداشت خانواده، بهداشت محيط و مبارزه با بيماريها به 12 روستا با 800 خانوار در بخش روستايي و پنج هزار و 134 خانوار نيز در بخش شهري خدمات ارائه مي كنند.
وي به راه اندازي پايگاه فوريتهاي پزشكي 115 اميرآباد اشاره كرد و گفت: به منظور تسريع در امداد رساني به نيازمندان به خدمات فوريتهاي پزشكي 115، اين مركز در محل مركز بهداشتي و درماني اميرآباد راه اندازي شده است تا در آينده در خصوص احداث ساختمان آن نيز اقدام شود.
مقصدحق بيان كرد: براي تجهيز اين مركز به آمبولانس و وسايل محل زندگي پرسنل بيش از 2 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي ادامه داد: با افتتاح مركز 115 اميرآباد بوكان تعداد مراكز فوريت هاي پزشكي شهرستان بوكان به پنج مركز افزايش پيدا كرد.
به گزارش ايرنا، دو طرح بهداشتي و درماني در اولين روز هفته دولت با حضور جمع كثيري از مسئولان شهرستان امروز دوم شهريوماه سالجاري افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
31 طرح عمراني، آموزشي، راه و شهرسازي، كشاورزي، ورزشي، آبرساني، عمران شهري، بهداشتي و خدماتي جهت افتتاح به مناسبت هفته دولت در سطح شهرستان بوكان آماده بهره برداري شده است.
براي اجراي اين طرح ها مبلغ بيش از 300 ميليارد ريال سرمايه گذاري و هزينه شده است.
شهرستان بوكان در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
7510/1905