۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۲۰
کد خبر: 82195902
T T
۰ نفر

رويدادها و تحولات عراق در يك نگاه/ شنبه 30مرداد

۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۲۰
کد خبر: 82195902
رويدادها و تحولات عراق در يك نگاه/ شنبه 30مرداد

تهران – ايرنا – انهدام يكي از بزرگترين انبار مهمات داعش در استان نينوا، اعدام دو تن از سركرده هاي داعش در حويجه، در خواست ارتش عراق از اهالي موصل براي باقي ماندن در منازل خود، ديدار سليم الجبوري با مقام هاي ايران، انفجار بمب در بغداد و تلاش الحشد الشعبي براي كنترل كامل جزيره خالديه از خبرهاي امروز عراق است.

- منابع محلي امروز گزارش كردند، جنگنده هاي عراقي يكي از بزرگترين انبارهاي مهمات داعش را در منطقه حي الضباط نينوا منهدم كرده و ابو طلحه الشيشاني از سركرده هاي چچني اين گروه تروريستي را به هلاكت رساندند.

- جبار المعموري از فرماندهان نيروهاي الحشد الشعبي عراق امروز اعلام كرد كه داعش دو تن از سركرده هاي خود را در شهرستان حويجه واقع در جنوب غرب استان كركوك اعدام و 30 نفر ديگر را دستگير كرد.

- يحيي رسول سخنگوي ستاد فرماندهي عمليات مشترك نيروهاي عراقي امروز از اهالي شهر موصل خواست تا با آغاز عمليات آزادسازي موصل در منازل خود بمانند و شهر را ترك نكنند.

- سليم الجبوري رئيس پارلمان عراق كه به تهران سفر كرده است امروز - شنبه - با حسن روحاني رئيس جمهوري و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت و گو كرد.

- وقوع دو انفجار در منطقه الطالبيه و الحسينيه واقع در شرق و شمال بغداد پايتخت عراق دو كشته و 12 زخمي برجاي گذاشت.

- به گزارش ايرنا در حالي كه همه نظرها به جنگ موصل معطوف شده است، اما تشكيلات بسيج مردمي الحشد الشعبي در عراق همچنان به دنبال تكميل عمليات آزادي سازي جزيره خالديه در 23 كيلومتري شرق رمادي مركز استان الانبار و در اختيار گرفتن كنترل كامل اين منطقه راهبردي است.
خاورم**9365**1856