۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82195789
T T
۰ نفر
مركز مانيتورينگ اقتصاد مقاومتي در استان كرمان فعال مي شود

كرمان - ايرنا - استاندار كرمان گفت: مركز مانيتورينگ اقتصاد مقاومتي از هفته آينده در استان كرمان اجرايي مي شود تا اقدامات اين حوزه را رصد كنند.

به گزارش ايرنا عليرضا رزم حسيني عصر شنبه در نشست كميته رفع موانع توليد استان كرمان افزود: اقدامات حوزه رفع موانع توليد نيز در قالب مركز مانيتورينگ رصد خواهد شد.
وي گفت: دولت تصميم گرفته در كميته رفع موانع توليد در حوزه رونق اقتصادي به صورت جدي در سال جاري پرداخت هايي را داشته باشد.
وي بيان كرد: بخش عمده اين واحدها نياز به سرمايه در گردش و منابع مالي دارند و مشكلات كمتري مربوط به زمين و محيط زيست و مورادي از اين دست است.
استاندار كرمان گفت: تمامي بانك هايي كه به دليلي پرداخت هايي را در اين زمينه نداشته اند بايد موارد را به صورت كتبي به استانداري كرمان اعلام كنند تا براي حل مشكلات احتمالي در اين مسير، پيگيري هاي كشوري انجام شود.
وي اظهار كرد: به گونه اي با مديران كشوري دستگاه هاي استاني صحبت مي كنيم كه مديران استاني تقويت شوند.
رزم حسيني افزود: الان در شرايطي هستيم كه با توجه به بحث اقتصاد مقاومتي استاني، روند بسيار خوبي توسط شركت هاي غير دولتي آغاز شده و حيف است از شرايط ايجاد شده از سوي دولت استفاده نكنيم.
وي تاكيد كرد: مديران بايد پيگيري هاي حوزه رفع موانع توليد را در اولويت هاي خود قرار دهند تا جايگاه استان در اين زمينه نيز ارتقا يابد.
وي گفت: مي خواهيم با استفاده از فضاي ايجاد شده، مشكلات واحدهاي صنعتي و معدني نيمه فعال و بالاي 60 درصد پيشرفت فيزيكي را رفع كنيم.
استاندار كرمان بيان كرد: اكنون كه در استان كرمان وحدت وجود دارد و همه مديران دلسوزانه كار مي كنند، بانك ها نيز بايد فعاليت بيشتري داشته باشند.
وي افزود: همچنين بايد بررسي هاي لازم درباره راستي آزمايي تسهيلات پرداختي و ميزان اشتغالزايي اين طرح ها انجام شود.
رزم حسيني گفت: پنجشنبه اين هفته نشست كميته رفع موانع توليد با حضور صاحبان واحدهاي صنعتي كه وام ياد شده را دريافت كرده اند برگزار مي شود و مديران نيز بايد با آمار به روز در اين نشست حضور يابند.
نشست كميته رفع موانع توليد استان كرمان در سالن پيامبر اعظم (ص) استانداري برگزار شد.
7440/3028