۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82195399
T T
۰ نفر
رئيس انجمن حمايت از حيوانات: دوست نداشتن بهانه اي براي اذيت حيوانات نيست

تبريز - ايرنا - دوهفته نامه 'صداي زنان' در هشتمين شماره خود مصاحبه اي اختصاصي با رئيس انجمن حمايت از حيوانات در آذربايجان شرقي چاپ كرده كه در اينجا به گوشه هايي از آن مي پردازيم.

در اين مصاحبه اختصاصي، ژيلا پور ايراني كه حدود 8 سال به صورت فعال در راستاي حمايت از حيوانات فعاليت مي كند به اهداف اين انجمن اشاره كرده و گفته است: در ابتدا به صورت انفرادي فعاليت مي كردم يعني هر جا گربه بيمار يا پرنده بال شكسته اي را مي ديدم فورا نزد پزشك مي بردم و اقدامات درماني اش را انجام مي دادم اما احساس كردم كه واقعا بي توجهي زيادي نسبت به حيوانات مي شود كه همه از عدم فرهنگ سازي در اين زمينه نشات مي گرفت.
در سال جاري موفق شديم اين انجمن را به صورت NGO به ثبت برسانيم و به عنوان يك سازمان مردم نهاد فعاليت كنيم.
اين انجمن در استان آذربايجان شرقي فعاليت دارد و فعاليت آن مختص تبريز نيست و با تمامي شهرداري ها در ارتباط و مراوده است.
ما به عنوان يك انجمن مردم نهاد در حال فعاليت هستيم از اين رو سرمايه اصلي انجمن مردم هستند اما هيچگونه بودجه دولتي نداريم و كمك هاي مردمي و قرارداد باشهرداري تامين كننده هزينه هاي انجمن است.
وي در اين مصاحبه اظهار كرده است: دوست داشتن حيوانات مقوله جداگانه اي است و ممكن است كسي حيوان دوست نباشد ولي حق ندارد جان حيواني را بگيرد و اين فرهنگ بايد ترويج يابد.
پورايراني در اين گفت و گوي خود به موضوع مهم نبود قانون در زمينه حمايت از حيوانات اشاره كرده و افزوده است: قانون مشخصي در اين زمينه در كشور وجود ندارد كه اميدوارم نمايندگان مجلس به اين مهم بپردازند.
وي اضافه كرده است: مشكل اساسي ما در حال حاضر نبود بستري مناسب براي رفتار صحيح با حيوانات است كه متاسفانه در سطح شهر شاهد اين صحنه ها هستيم كه حتي وقتي فردي به يك حيوان مثلا گربه غذا مي دهد مورد تمسخر عده اي ديگر قرار مي گيرد و همه اينها بر مي گردد به عدم وجود فرهنگ حيوان دوستي.
وي خواستار حمايت شهرداري از انجمن هاي حمايت از حيوانات شده و اضافه كرده است: شهرداري ها مي توانند با حمايت از اين انجمن روش هاي انساني را جايگزين روش هاي خشن و غيرانساني كنند.
وي راه اندازي آمبولانس ويژه براي حيوانات آسيب ديده در تبريز را افتخاري ديگر براي اين شهر عنوان كرده و افزوده است: اين آمبولانس از طرف 3 نفر از اعضاي فعال انجمن تهيه شده كه مردم مي توانند با مشاهده تمامي موارد آسيب ديده و مصدوم با شماره 137 تماس گرفته و گزارش كنند و يا با شماره تلفن 09141043147 تماس گرفته و درخواست كمك كنند.
/518/3077