۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵
کد خبر: 82192608
T T
۰ نفر

روسیه: آمریكایی ها قطعنامه 2231 را بخوانند

۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵
کد خبر: 82192608
روسیه: آمریكایی ها قطعنامه 2231 را بخوانند

مسكو - ایرنا - سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به انتقاد وزارت امور خارجه آمریكا از پرواز بمب افكن های روسی از پایگاه هوایی همدان برای سركوب تروریست ها در سوریه گفت كه طرف آمریكایی باید «آگاهی خود را از قطعنامه 2231 شورای امنیت افزایش دهد».

به گزارش ایرنا، ژنرال ایگور كوناشنكوف امروز (چهارشنبه) گفت: وظیفه نداریم وزارت امور خارجه آمریكا را نصیحت كنیم، اما مجبوریم توصیه كنیم كه با منطق و دانش، اسناد پایه حقوق بین الملل را بررسی كنند.
اسپوتنیك به نقل از سخنان وی نوشت: همچنین طرف آمریكایی آگاهی بیشتر از قطعنامه شورای امنیت را آغاز كند كه در آن دریافت اجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای فروش، تحویل یا استفاده از هواپیماهای جنگی درون ایران مورد اشاره قرار گرفته است.
كوناشنكوف گفت: ضمنا به نمایندگان وزارت امور خارجه (آمریكا) بار دیگر توصیه می كنم با مداد در نقشه علامت بزنند و برای خود مشخص كنند كه سوریه كشوری مستقل است.
وی همچنین به نبود قطعنامه شورای امنیت یا توافق آمریكا با مقامات سوریه برای اجازه بمباران سوریه اشاره كرد.
مقام روسی اظهار كرد: پیشنهاد می كنیم، آمریكایی ها برای جواب دادن به این پرسش خوب فكر كنند، آیا منشور سازمان ملل متحد، قطعنامه شورای امنیت یا توافق دوجانبه ای بین واشنگتن و دمشق وجود دارد كه به آمریكا اجازه دهد، سوریه را به عنوان یك كشور مستقل با هواپیماها و پهپادهای به پرواز در آمده از پایگاه اینجرلیك تركیه یا هر پایگاه هوایی خارجی دیگری بمباران كند.
كوناشنكوف در پایان خاطرنشان كرد: متقاعد شده ایم كه پس از نابودی تروریست های داعش و جبهه النصره در سوریه با بمب افكن های روسی مقام های نگران (آمریكایی) نباید هیچ جای تاسف و نگرانی داشته باشند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز ادعای آمریكا را مبنی بر اینكه گسترش همكاری های تهران و مسكو برای مبارزه با تروریسم ضد سوری نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل است، بی اعتبار خواند.
لاوروف امروز (چهارشنبه) گفت: هیچ دلیلی برای متهم كردن روسیه به نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل برای همكاری ضد تروریستی با ایران وجود ندارد.
پایگاه خبری آنلاین روزنامه ماسكوفسكی كامسامولتس به نقل از سخنان وزیر خارجه روسیه نوشت:مسكو هیچ اقدامی برای تحویل یا فروش هواپیماهای نظامی به تهران نكرده است بلكه مبارزه علیه تروریسم (ضد سوری) در چارچوب همگرایی های دو كشور ادامه دارد.
آمریكا دیروز پس از مصاحبه علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و هماهنگ كننده عالی سیاست های جمهوری اسلامی در امور سوریه با ایرنا مبنی بر توافق تهران و مسكو برای گسترش همكاری های دو كشور علیه تروریست های ضد سوری، مدعی شد كه این اقدام نقض قطعنامه 2231 سازمان ملل است.
یك مقام دیپلماتیك روسیه نیز امروز به خبرگزاری ایتارتاس گفت: مقام های آمریكایی باید با دقت قطعنامه 2231 شورای امنیت را در باره ایران بخوانند كه محدودیت تحویل تسلیحات در آن قید شده است و مفاد آن هیچ ارتباطی با گسترش همكاری های ضد تروریستی تهران و مسكو ندارد.
اروپام 1516