۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۴
کد خبر: 82191061
T T
۰ نفر
عظمت ایران اسلامی مرهون صبر و استقامت آزادگان است

اراك - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك گفت: عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون رشادت های شهدا و جانبازان و صبر و استقامت آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در همایش تجلیل از 700 آزاده استان مركزی با عنوان الماس های درخشان در اردوگاه امیركبیر شازند، افزود: آزادگان الگوهای صبر و پایداری هستند و مسلمانان در كشورهای مختلف از این ایثار، صبر و استقامت الگو گرفته و با اقتدار در برابر تهاجم دشمنان صف آرایی می كنند.
وی ادامه داد: در سال های نخست پیروزی انقلاب و پس از آن عده ای مسیر شهادت را برگزیدند و عده ای هم با صبر و استقامت مدال ایثارگری و آزادگی را بر گردن آویختند.
امام جمعه اراك بیان كرد: بسیاری از آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی همچنان درد و رنج شكنجه های دوران اسارت را به دوش می كشند و با وجود شرایط جسمی و روحی نامناسب، عشق و ارادت به امام راحل و مقام معظم رهبری در آنان موج می زند.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح كرد: آزادگان در دوران اسارت از وحشی گری و خباثت بعثی ها رنج های بسیاری كشیدند اما با مقاومتی وصف ناپذیر از این امتحان الهی رو سفید بیرون آمدند.
امام جمعه اراك بیان كرد: اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان باید از صبر و استقامت آزادگان سرافراز الگوبرداری كرده و با كار و تلاش شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی، گام بردارند.
استاندار استان مركزی نیز در این آیین گفت: لحظه ورود آزادگان غیور، این منادیان صبر و متانت و سفیران آرمان‌های ژرف انقلاب اسلامی، تبلور عینی وعده نصرت الهی بر مستضعفان بود.
محمود زمانی قمی افزود: رسالت امروز مردم و مسئولان به خصوص جوانان و نوجوانان زنده نگه داشتن رشادت ها و صلابت های آزادگانی است كه سالها رنج دوری از وطن و خانواده هایشان را تحمل كردند تا استقلال و اقتدار ایران اسلامی حفظ شود.
وی گفت: ایثارگران و آزادگان پیروان واقعی مكتب امام خمینی (ره) و یادگاران شهدای گرانقدر و راویان صادق و امین سال‌های دفاع مقدس‌ هستند و به عنوان گنجینه‌های ارزشمند میراث معنوی یك ملت مطرح هستند.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مركزی نیز در این آیین گفت: 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به كشور برگ زرینی از افتخارات انقلاب اسلامی است كه هرگز از افكار عمومی ملت پاك نمی شود.
حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: آزادگان سرمایه های معنوی و اخلاقی نظام جمهوری اسلامی هستند كه پس از سال ها اسارت در زندان های دشمن بعثی و شرایط نامناسب به آغوش كشور برگشته اند.
وی ادامه داد: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادگی و با افتخار از كیان ایران اسلامی دفاع كردند.
استان مركزی شش هزار و 300 شهید، 459 آزاده و 14 هزار و 82 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی كرده است كه بیش از نیمی از این تعداد مربوط به شهرستان اراك است.
3017/3075