۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۶
کد خبر: 82191050
T T
۰ نفر
استاندار: 10درصد مطالبات گندم كاران خراسان شمالي پرداخت شده است

بجنورد-ايرنا- استاندار خراسان شمالي با اشاره به نامه نگاري به معاون اول رئيس جمهوري در خصوص پرداخت مطالبات گندم كاران گفت كه 10 درصد مطالبه گندم كاران اين استان تاكنون پرداخت شده است.

به گزارش ايرنا، محمدرضا صالحي روز سه شنبه در جلسه شوراي اداري اين استان ضمن ابراز گلايه از پرداخت نشدن مطالبات گندم كاران اين استان گفت: با برنامه ريزي دقيق تر بايد سهم بيشتري از مطالبات گندم كاران اين استان پرداخت مي كردند كه اين امر با برنامه ريزي تا 45 درصد قابل انجام بود.
وي افزود: كشاورزان استان هاي سردسير از جمله خراسان شمالي كه ديرتر محصول گندم خود را به سيلوها تحويل مي دهند هم اكنون با مشكل نبود نقدينگي مواجه شده اند.
وي در بخش ديگري از سخنانش از خودكفايي گندم اظهار خوشحالي كرد گفت كه اين يك افتخار است .
امسال 230 هزار تن گندم مازاد بر نياز از كشاورزان اين استان خريداري شده است.
استاندار خراسان شمالي با بيان اينكه هفته دولت نيز نزديك است گفت: وظيفه داريم در هفته دولت با معرفي عملكرد دقيق و درست دستگاه هاي اجرائي نشاط و اميد را در جامعه و در دل مردم زنده كنيم.
وي با بيان اينكه هر مخالفت و نقدي نيز در دولت صورت گيرد در جهت ايجاد نشاط و اميد بايد باشد افزود: شالوده همه مخالفت ها، موافقت ها، نقدها بايد برايندشان اميد باشد و مردم را به آينده نظام اميدوارتر كند.
وي در بخش ديگري از سخنانش بر بحث حقوق شهروندي نيز اشاره كرد و گفت: منشور حقوق شهروندي انتشار خواهد يافت.
وي ساده ترين حقوق شهروندي را مسائل مربوط به ارباب رجوع دانست و افزود: مديران دستگاه هاي اجرائي بايد اين امر را مد نظر داشته باشند و در درخواست ها پاسخ شفاف به مردم دهند.
وي بر رعايت اخلاق، مهرباني، خوش رفتاري با مردم نيز تاكيد كرد و گفت: وظيفه ديني، شرعي، ميهني و ايراني تكريم ارباب رجوع است.
استاندار خراسان شمالي گفت: در سال جاري سرشماري نفوس مسكن را نيز پيش رو داريم كه به روش اينترنتي انجام خواهد شد كه از نظر نيرو نسبت به دوره قبل 50 درصد كاهش يافته است.
وي بر برگزاري دقيق سرشماري تاكيد كرد و افزود: با آمار دقيق و درست سرشماري نفوس مسكن مي توان در برنامه ريزي ها درست عمل كرد و مفيد و موثر واقع شد.
صالحي بر كاهش آلودگي هوا و مصرف درست و بهينه انرژي نيز تاكيد كرد و گفت: هر يك نفر ايراني 12 برابر بيشتر از اروپايي ها محيط زيست را آلوده مي كنند كه در اين زمينه آموزش و فرهنگ سازي بايد مد نظر مسئولان مربوطه قرار گيرد.
وي با بيان اينكه پنج درصد مصرف گاز دنيا در ايران است افزود: حتي چين با 20 برابر جمعيت بيشتر از كشورمان 4.75 درصد مصرف گاز دارد.
وي بر فرهنگ سازي پياده روي، استفاده از دوچرخه، موتور سيكلت شارژي، خودرو هاي اشتراكي و استفاده از خودروهاي عمومي تاكيد كرد و افزود: بايد در راستاي بهينه مصرف كردن قدم هايي را بر داريم.
وي در بخش ديگري از سخنانش نيز با بيان اينكه امروز در بازار يابي فروش دچار مشكل هستيم افزود: بايد به بازار توجه بيشتري داشته باشيم و در اين امر مديران نيز كمك كنند.
وي اولويت اقتصادي استان را بخش كشاورزي و گردشگري عنوان كرد و افزود: اما نبايد تنها به اين حوزه ها توجه شود بلكه حوزه معدن و ساير بخش ها نيز بايد مورد توجه قرار گيرد و مشكلات آنان كاهش يابد.
وي افزود: چالش كمبود آب جدي است و توصيه مي كنيم اين حوزه مديريت شود.
جلسه شوراي اداري خراسان شمالي با حضور مسئولان كشوري و استاني در تالار اجتماعات استانداري خراسان شمالي برگزار شد.
3007/ 1596
۰ نفر