۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82190959
T T
۰ نفر
مدير كل بيمه سلامت گلستان: محور فعاليت ها افزايش اميد به زندگي است

گرگان - ايرنا - مدير كل بيمه سلامت گلستان گفت: با توجه به بالابودن هزينه هاي درماني مردم به علت مشكلات تغذيه، كم تحركي، سالمندي و تغيير سبك زندگي؛ بيمه سلامت محور فعاليت هاي خود را بر افزايش اميد به زندگي با سلامت قرار داده است.

به گزارش ايرنا سيدمحمد حسيني روز سه شنبه در نشست خبري با يادآوري اين كه سن اميد به زندگي در ايران 74 است و سن اميد به زندگي با سلامت 55 سال مي باشد، افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده و الگوبرداري از كشورهاي پيشرفته و فرهنگ سازي در اين بخش ،تلاش مي شود كه سن در هر دو بخش اميد به زندگي افزايش يابد.
وي همچنين ادامه داد: متاسفانه ميزان مراجعه به پزشكان، آزمايشگاه ها، تصويربرداري ها و بخش هاي ديگر درماني زياد شده است، اما با تغييرات در سبك زندگي مي توان بخشي از اين مراجعات را كنترل كرد و يكي از اهرم ها در اين بخش بكار گيري پزشك خانواده مي باشد تا افراد را به سلامت به سالمندي برسانيم.
وي از اجراي طرح پرونده الكترونيك سلامت در استان نيز خبر داد و گفت: اين طرح در گلستان به عنوان پايلوت استانهاي كشور از اول مهر سال جاري اجرايي خواهد شد.
به گفته دكتر حسيني، اين طرح ابتدا از روستاها آغاز خواهد شد و براساس آن تمامي مراكز بهداشتي و درماني تحت پوشش اين نرم افزار قرار خواهند گرفت.
وي با اشاره به اين كه اين نرم افزار در مراكز بهداشتي درماني در اختيار پزشكان خانواده مي باشد، اظهار كرد: در اين نرم افزار پس از مراجعه بيمار به پزشك خانواده اقدامات اوليه ثبت و براي او پزشك متخصص دولتي با زمان و مكان مراجعه ثبت مي شود و پزشك متخصص نيز بايد اقدامات صورت گرفته بر روي بيمار را با ثبت در اين نرم افزار به پزشك خانواده ارجاع دهد.
حسيني ادامه داد: اين برنامه در شهرهاي استان ابتدا در كلينيك تخصصي و فوق تخصصي دزياني گرگان آغاز مي شود و دانشگاه علوم پزشكي گلستان قول داده تا هشت كلينيك ديگر نيز به اين نرم افزار مجهز شوند.
وي گفت: تلاش مي شود كه نوبت دهي هم از طريق همين سيستم انجام شود تا بيمار در نوبت ويزيت در كلينيك معطل نشود كه در صورت موفقيت اجراي اين طرح، آن را به كل كشور بسط خواهيم داد.
مدير كل بيمه سلامت گلستان با يادآوري فعاليت 255 پزشك در روستاهاي استان ،افزود: بنا داريم در كنار بخش دولتي، از توان بخش خصوصي نيز براي ارايه خدمات بهتر به مردم استفاده شود.
وي از اجراي طرح 'مركز تماس' (cantac senter) ذز استان نيز خبر داد و گفت: اين طرح هم به عنوان پايلوت در گلستان از اول آبان ماه اجرايي خواهد شد.
حسيني تصريح كرد: اين سيستم در واقع صداي مشتري است كه هوشمند خواهد بود و بسياري از مسائل و مشكلات بيماران از اين طرح پاسخ داده مي شود.
مدير كل بيمه سلامت گلستان با بيان اين كه بيمه سلامت چهار ارزش محوري دارد و بر آن نيز پايبند است، گفت: خلاقيت، تعالي، بهبود مستمر و احترام اين محورها هستند.
3014/1648