۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۱
کد خبر: 82185190
T T
۰ نفر
بيش از سه هزار  خادم  رسمي در آستان قدس رضوي خدمت مي كنند

گچساران- ايرنا- مبلغ كاروان اعزامي زير سايه خورشيد به استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: بيش از سه هزار خادم رسمي در شيفت هاي مختلف در آستان قدس رضوي به زائران خدمات رساني مي كنند .

حجت الاسلام سيد جمال الدين شوقي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كاروان هاي زير سايه خورشيد با 175خادم و 56 مبلغ در 31 استان كشور و در چهار قاره از جمله آسيا، آفريقا و اروپا در حال فعاليت است.
وي حركت كاروان زير سايه خورشيد را داراي آثار ارزشمندي اعلام كرد و گفت: حركت كاروان خدام آستان قدس رضوي و انتقال پرچم سبز بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) در دهه كرامت فضاي 300 نقطه دنيا را معطر به صحن مطهر امام هشتم(ع) كرده است.
اين مسئول فرهنگي گفت: حركت كاروان زير سايه خورشيد سبب تقويت روحيه ديني و مذهبي در جامعه مي شود.
شوقي تصريح كرد: اين طرح با چهار هدف توجه به زيارت از راه دور، پيام محوري امام رضا (ع)، حمايت از محرومين و تقويت دائمي دل ها به اهل بيت (ع) انجام مي شود.
وي با بيان اينكه خدام رضوي تا روز يكشنبه 24 مرداد ميهمان مردم اين استان است گفت: كاروان خدام رضوي براي سومين بار است كه در آستانه ميلاد با سعادت امام هشتم شيعيان به كهگيلويه و بويراحمد سفر كرده و مورد استقبال چشمگير مردم شهرهاي مختلف اين استان قرار گرفته اند.
علي اصغر تقوايي، عليرضا اخلاقي، رضا صابونچي و حجت الا سلام سيد جمال الدين شوقي چهار نفر از خادمان حرم آستان قدس رضوي دهه كرامت امسال در قالب كاروان زير سايه خورشيد به استان كهگيلويه و بويراحمد سفر كرده اند.
خادمان بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) در اين سفر به هشت بقعه متبركه شاخص در اين استان مشرف و اقدام به غبارروبي بقاع متبركه مي‌كنند.
14 تا 24 مرداد امسال به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و حضرت علي بن موسي الرضا(ع) به عنوان دهه كرامت نام‌گذاري شده است.
2082/6110