۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۶
کد خبر: 82183624
T T
۰ نفر
ايرنا يك رسانه واقع گرا است

همدان- ايرنا- مديركل راه و شهرسازي استان همدان گفت: ايرنا يك رسانه واقع گرا است و اخبار منعكس شده در اين رسانه منطبق با واقعيت ها است.

محمد رودباري روز چهارشنبه در بازديد از دفتر ايرنا مركز همدان ضمن بزرگداشت روز خبرنگار افزود: واقع گرايي، اعتماد عمومي را براي رسانه به وجود مي آورد و سرمايه اجتماعي آن را افزايش مي دهد، اما رسانه اي كه به دور از واقعيت ها، فعاليت مي كند به تدريج به يك رسانه خنثي و بي خاصيت تبديل مي شود.
وي با بيان اينكه خبرگزاري جمهوري اسلامي يك رسانه رسمي، حاكميتي و منتسب به نظام است افزود: شغل خبرنگاري يعني اختصاص بخش قابل توجهي از زندگي فردي و خانوادگي به منظور تامين نياز جامعه به آگاهي و اين امري است كه نمي توان براي آن تنها ارزش مادي قائل شد.
وي با تاكيد بر توليد خبر بر اساس واقعيت و هماهنگ با سياست هاي نظام كه از ضروريت هاي كار خبرنگاري است، گفت: حرفه خبرنگاري بسيار حساس و پر تنش است كه اخباري كه منعكس مي شود آرامش بخش جامعه باشد كه منشا آن اخبار صحيح و بدون اغماض است .
وي تصريح كرد: رسالت سنگيني بر عهده خبرنگاران است و هيچ خبري تاكنون در خبرگزاري جمهوري اسلامي منعكس نشده كه با واقعيت ها منطبق نباشد.
رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان همدان نيز گفت: رسالتي كه بر دوش اهل قلم، رسانه و خبرنگاران قرار داده شده مقدس و بر گرفته از ارزش هاي الهي است.
اكبر بهاروند افزود: وقتي خداوند به قلم قسم مي خورد و ارزش قلم را بالاتر از خون شهيدان مي داند حجت را بر تمام افرادي كه درگير با كار قلم هستند تمام كرده است كه بايد به پاس حرمت اين قلم مروج ارزش ها باشند.
وي با بيان اينكه زماني كه اهل قلم به اين باور برسند، هرگز نبايد شيرازه قلم خود را آلوده و يا قامت آن را خميده كنند ادامه داد: حرفه خبرنگاري بر گرفته از رسالت انبيا الهي بويژه رسول اكرم (ص) است.
وي تصريح كرد: تنها نگاه شغلي به اين حرفه داشتن در قابوس حرفه خبرنگاري نمي گنجد چرا كه خبرنگاري و فن خبررساني يك هنر است و اولين رسالت خبرنگاران با تبعيت از رسول زيباييها، ترويج مكارم اخلاقي در جامعه است و مجموعه اي مي تواند در اين راه موفق عمل كند كه با قلمشان افكار عموم را به سمت خود جلب كند.
وي با بيان اينكه خبرگزاري جمهوري اسلامي رسانه فردي و گروهي نبوده و متعلق به يك نظام است تصريح كرد: در نظامي زندگي مي كنيم كه خطوط قرمز آن مشخص است و خبرگزاري جمهوري اسلامي ضمن احترام به همه سلايق و به دور از سهم خواهي جريان هاي فكري و جناحي مختلف، تنها مرجع اطلاع رساني رسمي نظام به شمار مي رود.
وي ادامه داد: خروجي و رسالت هر رسانه اي ترويج اخلاق و اعتماد عمومي و ايجاد بستري براي همزيستي مسئولان با مردم است چرا كه رسانه پل ارتباطي مردم با مديران هستند.
وي با بيان اينكه رسانه يك ابزار و مجاري انتقال دهنده پيام است افزود: رسانه ها بايد بدون هيچ دخل و تصرفي مطالب را انتقال دهند و رسانه اي مي تواند خود را نشان دهد كه بتواند در سبد مطالعه جامعه خود را تثبيت كنند.
17 مرداد ماه سالروز شهادت شهيد محمود صارمي خبرنگار و مسئول خبرگزاري جمهوري اسلامي در افغانستان در سال 1377 به دست گروهك طالبان است كه در تقويم ملي به نام روز خبرنگار نامگذاري شده است.
همچنين 20 مرداد سالروز تاسيس خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) است و 82 سال قبل در چنين روزي ايرنا در تهران آغاز به كار كرد.
7523/6993

سرخط اخبار استان‌ها