۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۷
کد خبر: 82180631
T T
۰ نفر

خبرنگاران نماينده افكار عمومي جامعه هستند

۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۷
کد خبر: 82180631
خبرنگاران نماينده افكار عمومي جامعه هستند

جيرفت - ايرنا - رئيس هيات مديره خانه مطبوعات جنوب كرمان با بيان اين كه خبرنگاران نماينده افكار عمومي جامعه هستند گفت: براي تحقق مطالبات مردم رسانه ها به صورت متحد و منسجم اين مطالبات را پيگيري كنند.

به گزارش ايرنا بختيار مجاز روز دوشنبه در ديدار اعضاي هيات مديره خانه مطبوعات جنوب كرمان و جمعي از خبرنگاران با امام جمعه جيرفت افزود: ايده‌ها، اهداف و مسير نظام جمهوري اسلامي برگرفته از آموزه‌هاي ديني و آيات قرآن است و در واقع خبرنگاران پيام ‌رسان نداي الهي هستند.
وي بيان كرد: بايد در نقل اخبار، جانب انصاف را رعايت و منصفانه عمل كنيم و از هرگونه افراط و تفريط پرهيز شود.
وي گفت: از ابزار و تريبوني كه در اختيار ما خبرنگاران وجود دارد عليه افراد به‌گونه‌اي استفاده نكنيم كه باج ‌خواهي تلقي شود.
رئيس هيات مديره خانه مطبوعات جنوب كرمان ادامه داد: در ايفاي رسالت خطير خبرنگاري انديشه، اعتقاد و تعهد را بايد در دستور كار خود قرار دهيم و بر اساس اين معيارها حركت كنيم.
وي گفت: خبرنگاران هم انتظاراتي از جامعه هدف بويژه مديران دستگاه‌هاي اجرايي دارند لذا بايد مديران پاسخگوي مطالبات خبرنگاران باشند كه در واقع مطالبات مردم است.
مجاز افزود: انتظار است شان و جايگاه خبرنگار به عنوان ركن چهارم دموكراسي حفظ شود زيرا رسانه‌هاي جنوب كرمان متحد و منسجم براي تحقق مطالبات مردم در زمينه چالش‌هاي منطقه با هيچ‌كس تعارف ندارند و خواسته‌ها و مطالبات مردم را به مسئولان منتقل مي‌كنند.
مدير خانه مطبوعات جنوب كرمان هم گفت: با توجه به اين كه شغل خبرنگاري از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا محسوب مي‌شود، رسالت خطيري بر عهده اين قشر است.
هدايت پيرنيا بيان كرد: خبرنگاران در شرايط سخت و در هر لحظه از شبانه‌روز به ‌دنبال توليد خبر هستند زيرا خبر زمان و مكان خاصي را نمي شناسد و بايد همواره آماده باشند.
وي تصريح كرد: خبرنگاران در جنوب كرمان پايه و اساس توسعه منطقه هستند و تلاش مي‌كنيم امكانات و شريط لازم را براي خبرنگاران در خانه مطبوعات جنوب كرمان فراهم كنيم.
7450/3028