۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82180358
T T
۰ نفر
17 واحد صنعتی راكد در كرمانشاه جان گرفت/احیای 100واحد تولیدی تا پایان امسال

كرمانشاه - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه گفت: 17 واحد راكد صنعتی در یكسال اخیر با حمایت های ویژه دولت شروع به فعالیت كردند.

نعمت الله حقیقی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مركز كرمانشاه، اظهار كرد: راه اندازی 100 واحد تولیدی كوچك با چهار هزار نفر اشتغالزایی تا پایان سال یكی از برنامه های مهم این اداره كل است.
وی همچنین گفت: 240 واحد راكد در استان شناسایی شده كه با ادامه كمك های دولت تصمیم داریم تا پایان امسال 50 واحد صنعتی دیگر را نیز فعال كنیم.
وی با بیان اینكه 960 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد، گفت: این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال بیش از 28 هزار نفر را در كرمانشاه فراهم كرده اند.
حقیقی ادامه داد: استان كرمانشاه از لحاظ ظرفیت اشتغالزایی واحدهای صنعتی رتبه نخست غرب كشور و از لحاظ داشتن واحدهای صنعتی نیز رتبه چهارم را داراست.
مدیركل صنعت، معدن و تجارت استان كرمانشاه با تاكید بر اینكه واحدهای تولیدی و صنعتی از دیرباز یكی از شاخص های توسعه یافتگی استان ها به شمار رفته اند، یادآوری كرد: فعالیت واحدها با تمام ظرفیت اسمی و تولید انبوه باعث رونق اقتصادی و در نهایت كاهش نرخ بیكاری می شود.
حقیقی به وضعیت معدن نیز اشاره كرد و گفت: هم اكنون 260 معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینكه تا پایان سال 15 واحد معدنی دیگر به بهره برداری می رسد، گفت: این واحدها بیش از 300 فرصت شغلی ایجاد می كند.
7458/6539/1042
۰ نفر