۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۶
کد خبر: 82176416
T T
۰ نفر
مشكلات واحدهاي توليدي روستاي نمونه سرمايه گذاري جلفا بررسي شد

تبريز- ايرنا- در نشستي با حضور فرماندار شهرستان جلفا و مسوولان دستگاه هاي خدمات رسان موانع و محدوديت هاي واحدهاي توليدي روستاي ارسي به عنوان روستاي نمونه جذب سرمايه گذاري شهرستان بررسي و حل و فصل شد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، در اين نشست كه در محل مسجد جامع روستا برگزار شد، فرماندار جلفا پس از شنيدن مسايل و مشكلات دستورات لازم براي حل و فصل آنها را به روساي ادارات حاضر در جلسه تاكيد كرد.
زاهد محمودي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص تكيه بر توليد و توان داخلي و اقتصاد مقاومتي، اظهاركرد: اگر بتوانيم اقتصاد روستايي را رونق داده و سطح درآمدهاي روستاييان را ارتقا دهيم بسياري از مشكلات اقتصادي حل خواهد شد.
وي وجود برخي قوانين دست و پاگير در توسعه روستايي از جمله مسئله محيط زيست، منابع طبيعي و بنياد مسكن را از محدوديتهاي توسعه و پيشرفت روستاها بيان و بر ضرورت بازنگري در اين قوانين به نفع توليد و اقتصاد روستايي تاكيد كرد.
فرماندار جلفا افزود: متاسفانه در گذشته برخي وعده هايي به روستاييان بدون تامين زيرساخت ها و حل موانع قانوني داده شده كه اين امر به توليد و اشتغال روستايي آسيب جدي رسانده است.
محمودي خاطرنشان كرد: دولت يازدهم براي حمايت از بخش توليد به خصوص در مناطق مرزي با اعطاي تسهيلات بدون بهره در صدد خروج از ركود و فعال شدن مجدد واحدهاي توليدي راكد برآمده است.
وي اعلام كرد: در اين راستا دولت مصمم است با راه اندازي سامانه ثبت نام اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي نيمه فعال و راكد با عنوان' بهين ياب' اين واحدها ار از ركود خارج و به چرخه توليد و اشتغال بازگرداند.
در اين نشست تعدادي از صاحبان صنايع و واحدهاي توليدي ، همكاري نكردن بانك ها در اعطاي تسهيلات، مشكلات زيست محيطي، مالكيت اراضي و بالا بودن هزينه هاي انرژي را از جمله مشكلات خود عنوان كردند و كه در خصوص حل آنها تصميمات سازنده اي گرفته شد.
در زمان حاضر از 64 واحد توليدي كوچك از قبيل مبل سازي، پوشاك، در و پنجره سازي، كابينت آشپزخانه، خراطي و منبت كاري در روستاي ارسي 30 واحد فعال است .
روستاي ارسي به عنوان روستاي پايلوت اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان جلفا انتخاب و طي سال هاي اخير به عنوان روستاي نمونه كشوري در جذب سرمايه گذاري و بازگشت سرمايه از نقاط شهري معرفي شده است.
اين روستا با 750 نفر جمعيت در فاصله 10 كيلومتري هاديشهر و 30 كيلومتري جلفا واقع شده است.
7222/518