۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۳
کد خبر: 82176411
T T
۰ نفر
رسانه ها نقش مهمي چون ارتباط ميان مردم و مسئولان را برعهده دارند

زاهدان- ايرنا- امام جمعه زابل گفت: اهل قلم و رسانه ها به عنوان پل ارتباطي مردم و مسئولان قلم ها را براي رضاي خدا فرسايش كنند و مشكلات مردم را به سمع و نظر مسئولان برسانند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام علي اكبر كيخا در خطبه هاي نماز جمعه زابل با گراميدات يادو خاطره شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي و روز خبرنگار افزود: شهيد صارمي در 17 مرداد سال 1377 به دست گروهك طالبان به شهادت رسيد و به همين سبب 17 مرداد را روز خبرنگار نامگذاري كردند.
وي با تبريك روز خبرنگار به اهالي رسانه اظهار داشت: از اصحاب رسانه انتظار است با شور و نشاط رسانه اي در زمينه تصويب منطقه آزاد تجاري- صنعتي سيستان، توسعه فعاليت بازارچه هاي مرزي، صنعت توريسم، پاس مرزي، تجارت چمداني، تكميل بزرگراه زابل – زاهدان، پيگيري حق آبه هيرمند از وزات امورخارجه و احيا تالاب هامون قلم فرسايي كنند تا مردم و مسئولان با حركتي ملي به كمك سيستان و سيستاني ها بشتابند.
امام جمعه زابل با استناد به بيانات بنيانگذار انقلاب اسلامي مبني بر اينكه «رسانه مربي يك كشور است» افزود: رسانه وسيله فرهنگسازي و تربيت و نشر معارف است و نويسنده و خبرنگار وقتي قلم در دست مي گيرند بدانند كه در محضر خدا قلم مي زنند.
حجت الاسلام كيخا در بخش ديگري از خطبه هاي نماز گفت: ما در مدرسه امام راحل و مقام معظم رهبري ياد گرفته ايم كه نبايد به آمريكا اعتماد كنيم زيرا هر كس به آمريكا اعتماد كند سيلي محكمي مي خورد.
وي افزود: پس از گذشت 6 ماه از توافق هسته اي با 1+ 5 و اجراي تعهدات توسط ايران نه تنها آمريكا بر سر عهدش نيست بلكه كارشكني هاي زيادي انجام مي دهد.
وي تاكيد كرد: آمريكا علاوه بر عهد شكني با نيرنگ در تلاش است در داخل ايران برسر زبانها بيندازد كه مذاكراتي در مورد مسائل منطقه و مسائل موشكي ايران داشته باشند تا تحريم ها برداشته شود.
امام جمعه زابل تصريح كرد: راه پيشرفت و رفع مشكلات كشور مقاومت، دشمن شناسي، استفاده از ظرفيت هاي داخلي و باور داشتن مردم به ويژه جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتي است.
7317/ 6081