۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82176335
T T
۰ نفر
آمریكا به شهروندان خود در مورد سفر به نیجریه هشدار داد

تهران - ایرنا - آمریكا به شهروندان خود در مورد سفر به 20 ایالت نیجریه از جمله منطقه ناآرام شمال شرقی این كشور به دلیل نگرانی های امنیتی هشدار داد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فرانسه از لاگوس، وزارت خارجه آمریكا با صدور بیانیه ای به شهروندان آمریكایی توصیه كرد از سفر به ایالت های آداماوا، بورنو و یوبه به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن اوضاع امنیتی در منطقه شمال شرقی نیجریه خودداری كنند.
در این بیانیه ذكر شده كه امكان كمك رسانی به این سه ایالت محدود است.
در بیانیه وزارت خارجه آمریكا همچنین در مورد سفر به 17 ایالت دیگر نیجریه به دلیل خطر آدم ربایی، سرقت و دیگر انواع حملات مسلحانه در آن هشدار داده شده است.
این بیانیه در ادامه حاكی است: تدابیر امنیتی در نیجریه به دلیل وجود تهدید از سوی گروه های افراطی شدت یافته و شهروندان آمریكایی ممكن است با ایست های پست و بازرسی پلیس و ارتش و موانع جاده ای در این كشور رو به رو شوند.
نیجریه در طول هفت سال گذشته دستخوش شورش گروه تروریستی بوكوحرام در شمال شرقی این كشور است. در جریان حملات این گروه تروریستی حدود 20 هزار نفر كشته و دو میلیون و 600 هزار تن بی خانمان شده اند.
بعلاوه، تروریست ها خطوط و تاسیسات نفتی در منطقه دلتای نیجر را از چندی پیش هدف قرار داده اند كه این مساله به تولید نفت در این منطقه و درآمدهای حاصل از آن خدشه وارد كرده است.
خاورم**9109**1565