۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82176333
T T
۰ نفر

فلسفه دهه كرامت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه است

۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82176333
فلسفه دهه كرامت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه است

بیرجند- ایرنا- امام جمعه بشرویه گفت: فلسفه دهه كرامت ترویج فرهنگ فاطمی و رضوی در جامعه است.

حجت الاسلام محمد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته بشرویه افزود: امروز كه حربه های فرهنگی دشمن اذهان جوانان ما را نشانه رفته اشاعه سیره طیبه ائمه اطهار (ع) در جامعه ضروری است.
وی با اشاره به ناآرامی و نابسامانی های كشورهای منطقه خاور میانه ادامه داد: افرادی كه خود را متولیان و سردمداران كشورهای اسلامی می دانند امروز بمب های خود را بر سر مرد مظلوم یمن و سوریه می ریزند.
خطیب جمعه بشرویه اظهار كرد: كشورهایی كه خود را مدعی حقوق بشر می دانند و امریكا در صدر آنان است خود اساس و پای ایجاد گروهك های تروریستی و به ویژه داعش را شكل داده اند.
حجت الاسلام شمس الدین اضافه كرد: این گروه های تكفیری كه به اسم اسلام فعالیت می كنند در واقع تیشه به ریشه اسلام زده و چهره مسلمانان را در جامعه خدشه دار می كنند.
وی گفت: در دنیایی كه دشمنان برای براندازی مظاهر و مصادیق اسلام ناب هزینه های هنگفتی را پرداخت می كنند با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی كشورمان و دلاوری های مرزبانان غیور تاكنون نتوانسته اند خلل و نا امنی را در داخل مرزهای ایران به وجود آورند.
امام جمعه بشرویه افزود: وحدت و همدلی رمز سربلندی و عزت مردم ایران بوده كه همواره نسبت به اسلام شریعت تقید داشته و با وجود همه سختی ها شعله های انقلاب را فروزان نگه داشتند و ثابت كردند كه نسبت به اسلام و شریعت تقید دارند.
حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به شهادت محمود صارمی و گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران ما باید امروز با صراحت لهجه و به دور از جناح بندی ها دنباله رو شهید صارمی باشند.
وی ادامه داد: فناوری اطلاعات و خبررسانی در دنیای امروز جایگاهی حیاتی دارد و اصحاب رسانه باید با درك و شناخت صحیح از موقعیت حساس خود در مسیر دستیابی سریع و صحیح به منابع اطلاعی و خبری تلاش كنند.
خطیب جمعه بشرویه خبرنگاران را واسطه بین مردم و مسئولان دانست و اضافه كرد: خبرنگار باید در مسیر شفافیت انقلاب حركت كند و با تیزبینی و دوری از ابهام و كنایه رسالت خطیر خبررسانی را در جامعه انجام دهند.
در پایان خبرنگاران شهرستان بشرویه تجلیل شدند.
2047/7550