۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82173953
T T
۰ نفر
وزارت ارشاد بر تولید محتوا و فعالیت های هنری نظارت دقیق دارد

یاسوج - ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: این وزارتخانه بویژه شخص وزیر همواره بر تولید محتوای برنامه های فرهنگی و هنری و آثار متعدد هنرمندان، نویسندگان و ناشران نظارت دقیق و عمیق داشته است.

به گزارش ایرنا، علی اصغر كاراندیش روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در كهگیلویه وبویراحمد افزود: در طول سال حدود 80 فیلم سینمایی در حوزه های مختلف ساخته می شود كه تمامی آنها مورد رصد دقیق وزارت ارشاد قرار می گیرد.
وی اظهار كرد: حتی در برنامه ها و تولید محتوای آثار هنری از جمله تئاتر و موسیقی نیز این وزارتخانه تاكنون با حساسیت و دقت كامل ورود پیدا كرده است.
كاراندیش حساسیت و اهتمام ویژه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا را یادآور شد وگفت: بارها خود وزیر ساخت یك فیلم را به طور كامل و چندین بار مورد رصد و مشاهده قرار داده و بخش هایی كه با روح فرهنگ و محتوای اسلام و نظام سازگار نبوده برخورد قاطع و دستور حذف و یا عدم صدور مجوز برای اكران این فیلم داده است.
كاراندیش با بیان اینكه هر شب بیش از 100 برنامه تئاتر تنها در تهران بر روی صحنه می رود، افزود: وزارت ارشاد نیز بر تمامی آنها نظارت داشته و در بسیاری از موراد نیز تذكر ها، برخوردها و توصیه های لازم را به سازندگان و هنرمندان در این راستا داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رویكرد مهم و كاركرد عمده وزارت ارشاد بر خلاف گزارش های برخی رسانه ها و محافل بر محور فعالیت های فرهنگی، قرانی ، مذهبی و اخلاقی استوار است.
وی تصریح كرد: توزیع اعتبارات نیز بر همین مبنا بوده به طوری كه از مجموع هفت هزار و 700 میلیارد ریال اعتبارات سال گذشته وزارت فرهنگ حدود 6 هزار میلیارد ریال در حوزه فعالیت های فرهنگی، قرآن و عترت، كتاب و مطبوعات، كانونهای فرهنگی و هنری مساجد و سایر انجمن های علمی و مفاخر و شورای فرهنگ عمومی هزینه شده است.
وی تصریح كرد: در سال گذشته افزون بر یك هزار و 500میلیارد ریال یارانه كتاب و مطبوعات توزیع شد و در سال جاری نیز این رقم به یك هزار و 950 میلیارد ریال افزایش پیدا كرده است.
كاراندیش اظهار كرد: این در حالی است كه سهم وزارت ارشاد تنها یك هفتم بودجه فرهنگی در كشور است.
وی ابراز داشت: از مجموع 71 هزار میلیارد ریال كل بودجه فرهنگی در سال 95 حدود 10 هزار میلیارد ریال آن سهم وزارت ارشاد و مابقی نیز سهم سایر 26 دستگاه فرهنگی در كشور است.
نماینده ولی فقیه دركهگیلویه وبویراحمد نیز دراین نشست تشكیل یك جامعه متمدن را مستلزم سه عنصر مهم شامل حركت بر مدار توحید، هویت و حیثیت اجتماعی و توجه به موضوع معیشت و اقتصاد مردم دانست.
آیت الله سید شرف الدین ملك حسینی افزود: استان كهگیلویه وبویراحمد نیز بر خلاف ادعاهای موجود كه ظرفیت های طبیعی، گردشگری و منابع زیرزمینی و معدنی آن را مهمترین راه توسعه آن دانسته اند ، یكی از توانمندی های اساسی در این استان داشتن نیروی انسانی عالم، هنرمند و متعهد است.
وی تصریح كرد: هویت دینی و فرهنگی در تار وپود فكری و اندیشه ای مردمان غیور و متعهد این استان به درستی نمایان و قابل ملموس است.
آیت الله ملك حسینی با تفاوت قایل شدن میان خطا و تسامح و یا تساهل افراد بویژه مسئولان ، افزود: گاه خلط كردن این دو موضوع فضا را برای كسب حقیقت مشكل ساز می كند.
نماینده مردم كهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تفكیك درست و منطقی این دو موضوع تاكید كرد وگفت: فریاد برآوردن برای انجام یك خطا چندان جایز نیست و حال انكه باید برای تسامح و تساهل افراد همواره در جهت رفع معضل و سهل انگاری فریاد زد.
وی با بیان اینكه تسامح در عرصه فرهنگ بسیار خطرناك تر و مشكل ساز تر از سایر حوزه ها است، افزود: جامعه نیز باید همواره در مقابل هرگونه تساهل و تسامحی قاطعانه ایستاد و بر ضرورت و تسریع در رفع مشكل نیز اصرار ورزید.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد در سفر دو روزه خود به كهگیلویه وبویراحمد ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدارهای جداگانه ای با استاندار، امام جمعه یاسوج، اهالی فرهنگ و هنر و مدیران و كاركنان حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشت.
وی از چند طرح فرهنگی و هنری در شهر یاسوج نیز بازدید و برای تامین اعتبارات لازم برای شتاب بخشی و اتمام این طرح ها نیز قول مساعد داد.
3016/6162