۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82170000
T T
۰ نفر
«محمد بنا» فرشته نجات فرنگی كار سنگین وزن المپیكی ایران

تهران - ایرنا - فرنگی كار وزن 130 كیلوگرم ایران در المپیك ریو گفت: در چهار سال گذشته با مشكلات زیادی روبرو بودم، اما «محمد بنا» فرشته نجاتم شد.

«بشیر باباجانزاده» روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در چند سال گذشته به دلیل برخی مشكلات، شرایط به گونه ای بود كه نمی توانستم كشتی بگیرم، اما محمد بنا سرمربی تیم ملی مانند یك پدر از من مراقبت كرد و امیدوارم كه در المپیك ریو با كسب مدال خوشرنگ پاسخ زحمات وی را بدهم.
وی با اشاره به اینكه در حال حاضر از شرایط نسبتا خوبی برخوردار است، اظهار داشت: هجدهمین مرحله اردوی تیم ملی در خانه كشتی در حال برگزاری است و بدن ها اكنون تحت فشار تمرینات سخت قرار دارد و من نیز شرایط خوبی دارم و یك هفته دیگر مرحله كاهش تدریجی تمرینات شروع می شود تا بدن ها در روز مسابقه به شرایط ایده آل برسد.
دارنده مدال برنز رقابت های قهرمانی سال 2011 جهان در استانبول تركیه، ادامه داد: در المپیك لندن با وجود آنكه شانس كسب مدال داشتم، اما نتوانستم به این مهم دست یابم و امیدوارم در ریو با وجود همه مشكلاتی كه در چهار سال گذشته، پشت سرگذاشتم، بتوانم با دست پر از برزیل برگردم.
این فرنگی كار اهل استان مازندران در خصوص حریفان خود نیز گفت: در وزن 130 كیلوگرم پنج حریف قدرتمند دارم كه با كمك كادر فنی و به خصوص «رسول جزینی» مربی سنگین وزن ها، آنها را خوب آنالیز كرده و شناخت خوبی از آنها دارم.
وی یادآور شد: رضا كایالپ دارنده مدال برنز المپیك، دو مدال طلا و دو نقره جهان، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا و بازی های اروپایی از تركیه، میخاین لوپز دارنده دو مدال طلای المپیك و دارنده پنج مدال طلا و دو نقره جهان از كوبا، الكساندر چرنیتسكی دارنده مدال برنز جهان و نقره اروپا از اوكراین و صباح شریعتی دارنده نقره بازی های اروپایی از جمهوری آذربایجان و تینالیف از قزاقستان مهمترین حریفان من در المپیك خواهند بود.
رقابت های كشتی المپیك 2016 برزیل روزهای 24 تا 31 تیر در سالن «كاری اوكا» شهر ریودوژانیرو برگزار می شود.
رقابت های كشتی فرنگی المپیك روزهای 24 تا 30 مرداماه برگزار خواهد شد و اعضای تیم ملی كشورمان، روز 18 مرداد راهی شهر ریودوژانیرو برزیل محل برگزاری این مسابقات می شوند.
ورزشی**1067**1545